Menu

Καλωσόρισμα

Θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους επισκέπτες του παρόντος ιστολογίου και ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο!
Αυτό το blog δημιουργήθηκε με κύριο στόχο την ενημέρωση σε θέματα που αφορούν την Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Θα βρείτε άρθρα για την Πληροφορική και την Τεχνολογία καθώς και επιλεγμένο υλικό δικό μου αλλά και άλλων συναδέλφων σχετικό με τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.
Σύμφωνα με τα παρόντα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ στην Πληροφορική, το παρόν υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί εκτός από το Γυμνάσιο στο Γενικό Λύκειο, στο ΕΠΑ.Λ αλλά και στο Δημοτικό με κάποιες τροποποιήσεις.
                                                   Καλή πλοήγηση!

Ενότητα 4: Γνωριμία με το Διαδίκτυο και τις υπηρεσίες του

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF

Κεφάλαιο 11- Γνωριμία με το Διαδίκτυο (1 Διδακτικές ώρες)


Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα.  Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι να κατανοήσουν οι μαθητές την έννοια του Διαδικτύου τις δυνατότητες που μας παρέχει μέσο των βασικότερων υπηρεσιών του. 

Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να ορίζουν την έννοια του Διαδικτύου
  • Να περιγράφουν τη δομή του Διαδικτύου
  • Να απαριθμούν τις υπηρεσίες του
  • Να αναγνωρίζουν τις δυνατότητες που μας παρέχει
  • Να κατονομάζουν τους σημαντικότερους κινδύνους που μπορεί να εγκυμονεί η χρήση του

Η Ιστορία του Internet [απ' το ARPANET μέχρι το WEB 2.0]



Μπορείτε να βρείτε περισσότερες πληροφορίες πατώντας στην παρακάτω εικόνα:


Δραστηριότητες του εμπλουτισμένου βιβλίου:

Κεφάλαιο 12- Ο Παγκόσμιος Ιστός-Εισαγωγή στην έννοια του Υπερκειμένου (2 Διδακτικές ώρες)


Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 2 διδακτικές ώρες. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τις έννοιες Παγκόσμιος Ιστός, Υπερκείμενο, Ιστοσελίδα, την ενημερωθούν μέσα από κατάλληλες δραστηριότητες και να συλλέξουν πληροφορίες για την ιστορική του εξέλιξη.

     Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να περιγράφουν τον Παγκόσμιο Ιστό
  • Να κατανοήσουν την έννοια του Υπερκειμένο
  • Να κατανοήσουν τις έννοιες Κόμβος, Θερμές λέξεις, Υπερσύνδεσμος
  • Να χρησιμοποιούν φυλλομετρητή και να πλοηγηθούν σε επιλεγμένους δικτυακούς τόπους
  • Να αναγνωρίζει το Διαδίκτυο ως μέσο ενημέρωσης και ψυχαγωγίας




Η Πλοήγηση στο Παγκόσμιο Ιστό και στο Υπερκείμενο είναι μία ιστοεξερεύνηση από τον Αριστείδη Αράπογλου. Στόχο έχει να ανακαλύψουν οι μαθητές τον Παγκόσμιο Ιστό και το Λογισμικό Πλοήγησης.

Δραστηριότητες του εμπλουτισμένου βιβλίου:

Κεφάλαιο 13- Άντληση Πληροφοριών από τον Παγκόσμιο Ιστό (2 Διδακτικές ώρες)

Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 2 διδακτικές ώρες. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι οι μαθητές να κατανοήσουν τις έννοιες Φυλλομετρητής, Μηχανές Αναζήτησης και να δουλέψουν ομαδοσυνεργατικά  χωρισμένοι σε ομάδες εκτελώντας τις δραστηριότητες των 2 φύλλων εργασίας που τους έχουν δοθεί (1 για κάθε διδακτική ώρα) συλλέγοντας και αποθηκεύοντας τις στον κοινόχρηστο φάκελο που έχουν πρόσβαση.

     Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να χρησιμοποιούν τις βασικές εντολές – εργαλεία ενός φυλλομετρητή
  • Να εξηγούν τι είναι η μηχανή αναζήτησης
  • Να χρησιμοποιούν μια μηχανή αναζήτησης για να εντοπίζουν πληροφορίες
  • Να μπορούν να χρησιμοποιούν τους βασικούς κανόνες για μια επιτυχή αναζήτηση
  • Να καταχωρίζουν μια ιστοσελίδα στα αγαπημένα
  • Να αποθηκεύουν μια ιστοσελίδα σε συγκεκριμένη θέση σε μια μονάδα δίσκου σε μορφή αρχείου απλού κειμένου, αρχείου html
  • Να χρησιμοποιεί διαδικτυακούς πόρους, π.χ. βίντεο, εκπαιδευτικά παιχνίδια
  • Να ανακτά πληροφορίες από πολυτροπικό κείμενο

Ενημερωτικό Υλικό | Αναζήτηση πληροφοριών στο Διαδίκτυο



Πως κάνω σωστή αναζήτηση στο google



Χρήσιμες συμβουλές για επιτυχείς αναζητήσεις:



Δραστηριότητες του εμπλουτισμένου βιβλίου:

Κεφάλαιο 14- Ηλεκτρονικό Ταχυδρομείο (2 Διδακτικές ώρες)


Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 2 διδακτικές ώρες. Στην 1η διδακτική ώρα γίνεται η θεωρητική και πρακτική παρουσίαση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και οι μαθητές δημιουργούν ο προσωπικό τους ηλεκτρονικό ταχυδρομείο.Στην 2η διδακτική ώρα θα επεξηγήσουμε την λειτουργία των πεδίων Το,Cc,Bcc, θα παρουσιάσουμε τους τρόπους με τους οποίους μπορούμε να οργανώσουμε τα μηνύματά μας και θα αναφερθούμε στους κινδύνους του ηλεκτρονικού ταχυδρομείου και στην αποφυγή τους κατά την χρήση του. 

Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να κατανοούν τη συγκρότηση και δομή μιας διεύθυνσης ηλεκτρονικού ταχυδρομείου
  • Να περιγράφουν τα πλεονεκτήματα που προκύπτουν από τη χρήση του ηλεκτρονικού ταχυδρομείο
  • Να ανοίγουν και να αποθηκεύουν επισυναπτόμενα αρχεία σε συγκεκριμένη θέση σε μια μονάδα δίσκου
  • Να χρησιμοποιούν τις λειτουργίες απάντηση στον αποστολέα, απάντηση σε όλους
  • Να χρησιμοποιούν κοινοποίηση (cc) ή κρυφή κοινοποίηση (bcc) ενός μηνύματος σε μια ή πολλές διευθύνσεις
  • Να επισυνάπτουν αρχείο σε μήνυμα
  • Να προωθούν ένα μήνυμα
  • Να προσθέτουν/διαγράφουν μια ηλεκτρονική διεύθυνση σε λίστα διευθύνσεων
  • Να διαγράφουν ένα μήνυμα
Τι είναι το ηλεκτρονικό ταχυδρομείο:


Τυχαίες αναρτήσεις...