Menu

Καλωσόρισμα

Θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους επισκέπτες του παρόντος ιστολογίου και ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο!
Αυτό το blog δημιουργήθηκε με κύριο στόχο την ενημέρωση σε θέματα που αφορούν την Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Θα βρείτε άρθρα για την Πληροφορική και την Τεχνολογία καθώς και επιλεγμένο υλικό δικό μου αλλά και άλλων συναδέλφων σχετικό με τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.
Σύμφωνα με τα παρόντα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ στην Πληροφορική, το παρόν υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί εκτός από το Γυμνάσιο στο Γενικό Λύκειο, στο ΕΠΑ.Λ αλλά και στο Δημοτικό με κάποιες τροποποιήσεις.
                                                   Καλή πλοήγηση!

Kodable: Μάθε προγραμματισμό!!!

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF
Το kodable βασικά είναι μια ηλεκτρονική πλατφόρμα με υλικό για την εκμάθηση προγραμματιστικών εννοιών (αλληλουχία εντολών, δομή επιλογής, δομή επανάληψης) και παρέχει πλήθος πόρων για τους εκπαιδευτικούς: από σχέδια μαθήματος μέχρι πιστοποιητικά και παιχνίδια. Σ’ αυτή την παρουσίαση, θα δούμε ένα πολύ διασκεδαστικό παιχνίδι εκμάθησης βασικών δομών προγραμματισμού που οι μικροί μαθητές
μπορούν να παίξουν χωρίς  εγγραφή, ενώ σε μελλοντική παρουσίαση θα δείξουμε πως ο εκπαιδευτικός μπορεί να χρησιμοποιήσει την πλατφόρμα, για να δημιουργήσει μαθητικούς λογαριασμούς. Με τη χρήση των μαθητικών λογαριασμών, αποθηκεύεται η πρόοδος των μαθητών και οι μαθητές μπορούν να συνεχίσουν από την πίστα που είχαν σταματήσει.
Πώς λειτουργεί
Η αγαπημένη μας  Ώρα του Κώδικα υπάρχει και στο kodable. Από την ιστοσελίδα https://game.kodable.com/hour-of-code επιλέγουμε Play without saving και μέσα από το πιλοτήριο ενός διαστημόπλοιου ξεκινάμε την πρώτη πίστα πατώντας Blast off (εκτόξευση)!
Για τους αρχαρίους προτείνεται ο πλανήτης Smeeborg, και με αυτόν θα ξεκινήσουμε!
Επιλέγουμε την πρώτη ομάδα αποστολών (Sequence Sector ) που είναι για τη δομή ακολουθίας και ξεκινάμε με την πρώτη πίστα. Σκοπός μας είναι να διασχίσουμε όλο το μονοπάτι από την αρχή μέχρι το τέλος μαζεύοντας και τα τρία αστεράκια. Για να προχωρήσει ο χαρακτήρας μας (fuzz) το μονοπάτι, βάζουμε τις κατάλληλες οδηγίες (βέλη) στις θέσεις αριστερά και πατάμε το PLAY. Ο χαρακτήρας μας κυλάει διασκεδαστικά μέσα στο μονοπάτι και εμείς μαζεύουμε αστεράκια! Το kodable είναι σχεδιασμένο για παιδιά και σε κάθε καινούρια ομάδα από πίστες όπου εισάγεται κάτι νέο, καθοδηγεί τους μαθητές, απαιτώντας έτσι ελάχιστη παρέμβαση από τους εκπαιδευτικούς. Σε περίπτωση που οι μαθητές δώσουν κάποια λάθος οδηγία και π.χ. ο χαρακτήρας πέσει πάνω σε εμπόδιο, το kodable τους βοηθάει υποδεικνύοντας με κόκκινο την εσφαλμένη οδηγία. Έτσι οι μαθητές αντιλαμβάνονται το λάθος τους και αυτοδιορθώνονται. Υπάρχουν αρκετές πίστες ανά ομάδα – όλες με τον ίδιο σκοπό –  και ολοκληρώνοντας μία πίστα ο μαθητής μπορεί να περάσει στην επόμενη.

Το kodable έχει τέσσερις ομάδες («περιοχές») για εκμάθηση αντίστοιχων εννοιών:
για την εκμάθηση της δομής ακολουθίας
  • Condition Canyon για την εκμάθηση της δομής επιλογής
  • Loopy Lagoon για την εκμάθηση δομών επανάληψης
  • Και Function Junction για την εκμάθηση μεθόδων/συναρτήσεων
Για να προχωρήσει όμως ένας μαθητής σε μια καινούρια «περιοχή», πρέπει να έχει ολοκληρώσει τις προηγούμενες. Σε ορισμένες πίστες, οι μαθητές αφού ολοκληρώσουν την πίστα, κερδίζουν νέα χαρακτηριστικά για τον fuzz (π.χ. γυαλιά ή μουστάκι).
Επιπλέον, από το πιλοτήριο του διαστημόπλοιου προσφέρεται κι η επιλογή Create όπου οι μαθητές μπορούν να δημιουργήσουν μία δική τους πίστα, να τη διακοσμήσουν με μορφές (νάνοι, μανιτάρια, σκουλήκια και φλαμίγκο) και να επιχειρήσουν μόνοι τους να την λύσουν.
Το kodable αποτελεί ένα πολύ διασκεδαστικό τρόπο μύησης των μικρών μαθητών στον προγραμματισμό. Δεν απαιτεί γνώσεις ανάγνωσης και είναι κατάλληλο και για μαθητές πολύ μικρών ηλικιών. Επιπλέον, είναι πολύ ευχάριστο και δημιουργικό, ενώ καλλιεργεί την αυτοκαθοδηγούμενη και διερευνητική μάθηση, κάνοντας το ρόλο του δασκάλου υποστηρικτικό.
Προτείνουμε οι μαθητές να χρησιμοποιούν ομαδοσυνεργατικά το kodable, ώστε να καλλιεργήσουν δεξιότητες επίλυσης προβλημάτων μέσα από τη συνεργασία. Επιπλέον, θεωρούμε ότι η επιλογή Create είναι ιδανική για να ανταλλάξουν οι ομάδες «πίστες» και να επιχειρήσει η μία ομάδα να λύσει την πίστα της άλλης.
Προσεχώς, θα γίνει αναφορά στη δημιουργία λογαριασμού για τον εκπαιδευτικό, ώστε να ανοίξει λογαριασμό για την τάξη του. Η υπηρεσία προσφέρεται δωρεάν ενώ υπάρχει και εφαρμογή σε φορητές συσκευές.

Δείτε το βίντεο της εφαρμογής:



Πηγή: http://edtech.gr/

Τυχαίες αναρτήσεις...