(4 Διδακτικές Ώρες)
Σε αυτή την ενότητα οι μαθητές θα πρέπει να:
- κατανοήσουν τη διαφορά ψηφιακού–αναλογικού συστήματος
- εξηγήσουν την έννοια της κωδικοποίησης και αναπαράστασης συμβόλων
- γνωρίσουν τη μονάδα πληροφορίας (bit, byte, πολλαπλάσια)
- εξασκηθούν στη μετατροπή αριθμών από δεκαδικό ↔ δυαδικό
- αντιληφθούν την έννοια του ρυθμού μετάδοσης δεδομένων
- αναγνωρίσουν τις μορφές αναπαράστασης πληροφορίας (πολυμέσα).
Φύλλα εργασίας:
- Φύλλο εργασίας 1
- Φύλλο εργασίας 2
Το παρακάτω βίντεο μας εξηγεί τι είναι οι δυαδικοί αριθμοί
και γιατί τους χρειάζονται οι υπολογιστές μας...
Κωδικοποίηση των Πληροφοριών:
Χωρητικότητα του Υπολογιστή:
Πατήστε στην παρακάτω εικόνα και ακολουθείστε ένα ένα τα βήματα του Lams για να κατανοήσετε τις έννοιες: ψηφιακό, αναλογικό σήμα, κώδικας ASCII, μετατροπές δυαδικού
και ψηφιακού αριθμού...
Πως δημιουργείται, αποστέλλεται και αναπαράγεται η
πληροφορία στα δίκτυα οπτικοποποιημένη. Ένα πάρα πολύ καλό video για να
καταλάβουμε τον ψηφιακό κόσμο. (Το video είναι στα Αγγλικά)
Δραστηριότητες :
- Δυαδικό ψηφίο
- Αναπαράσταση αριθμών με δυαδικά ψηφία
- Μετατροπή αριθμού από το δεκαδικό σύστημα στο δυαδικό
- Μετατροπή αριθμού από το δυαδικό στο δεκαδικό σύστημα
- Κωδικοποίηση χαρακτήρων στο δυαδικό σύστημα
- Αναπαράσταση ασπρόμαυρης εικόνας
- Αναλογικός και ψηφιακός διακόπτης ρύθμισης φωτεινότητας
- Κωδικοποίηση μιας λέξης στην μνήμη του υπολογιστή
-Σταυρόλεξο (on line)
-Quiz: Βασικές Έννοιες – Αναπαράσταση δεδομένων (Πατήστε δεξί κλικ στο αρχείο που θα βρείτε και κατεβάστε το στον υπολογιστή σας).
-Quiz: Βασικές Έννοιες – Αναπαράσταση δεδομένων (Πατήστε δεξί κλικ στο αρχείο που θα βρείτε και κατεβάστε το στον υπολογιστή σας).