(1 Διδακτική ώρα)
Να κατανοήσουν οι μαθητές τον ρόλο της Πληροφορικής στην κοινωνία και στην επιστήμη, να αναγνωρίσουν τις δυνατότητες και τους κινδύνους της τεχνολογίας, και να αναπτύξουν κριτική σκέψη και υπεύθυνη στάση στη χρήση ψηφιακών εργαλείων.
Μετά το τέλος του μαθήματος οι μαθητές θα πρέπει:
- Να περιγράφουν πώς η Τεχνητή Νοημοσύνη αλλάζει την καθημερινή ζωή και την επιστήμη.
- Να αναγνωρίζουν εφαρμογές της Πληροφορικής σε προβλήματα του μέλλοντος.
- Να αναγνωρίζουν ηθικά ζητήματα που προκύπτουν από τη χρήση της AI.
- Να συζητούν τις συνέπειες των αποφάσεων που λαμβάνονται από μηχανές.
- Να κατανοούν τι είναι προσωπικά δεδομένα και πώς τα προστατεύουμε.
- Να συνειδητοποιούν τις επιπτώσεις της κοινοποίησης προσωπικών πληροφοριών στο διαδίκτυο.
- Να αξιολογούν ποιες πληροφορίες είναι ασφαλές να μοιράζονται διαδικτυακά.
- Να κατανοούν τη λειτουργία των cookies και τη σημασία τους για την προστασία της ιδιωτικότητας.
- Να κατανοούν τι είναι τα μεγάλα δεδομένα (big data) και τα ανοικτά δεδομένα.
- Να δίνουν παραδείγματα χρήσης τους σε επιστημονική έρευνα και καθημερινή ζωή.
- Να περιγράφουν πώς η επιστήμη, τα μαθηματικά και ο προγραμματισμός συνεργάζονται για την επίλυση σύνθετων προβλημάτων.
- Να αναπτύξουν θετική στάση προς την Πληροφορική ως εργαλείο έρευνας, καινοτομίας και επιστημονικής σκέψης.
Παρουσίαση:
Φύλλα εργασίας:
- Φύλλο εργασίας 1