Menu

Καλωσόρισμα

Θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους επισκέπτες του παρόντος ιστολογίου και ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο!
Αυτό το blog δημιουργήθηκε με κύριο στόχο την ενημέρωση σε θέματα που αφορούν την Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Θα βρείτε άρθρα για την Πληροφορική και την Τεχνολογία καθώς και επιλεγμένο υλικό δικό μου αλλά και άλλων συναδέλφων σχετικό με τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.
Σύμφωνα με τα παρόντα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ στην Πληροφορική, το παρόν υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί εκτός από το Γυμνάσιο στο Γενικό Λύκειο, στο ΕΠΑ.Λ αλλά και στο Δημοτικό με κάποιες τροποποιήσεις.
                                                   Καλή πλοήγηση!

Web 2.0 εφαρμογές στην τάξη

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF
Ο όρος Web 2.0, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη την δεύτερη γενιά υπηρεσιών διαδικτύου που εστιάζει στην δυνατότητα των χρηστών να διαμοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online. Αυτή η νέα γενιά είναι μια δυναμική διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία μπορούν να αλληλεπιδρούν χρήστες χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα υπολογιστών και δικτύων.


Χαρακτηριστικά του Web 2.0

  • Δημιουργικότητα
  • Διάδοση Πληροφοριών
  • Χρήση εργαλείων που επιτρέπουν στον χρήστη  να κάνει σχόλια, αλλαγές, αξιολογήσεις
  • Δυναμικές ιστοσελίδες
  • Η αλληλεπίδραση διαχειριστή και χρηστών δεν εξαρτάται πλέον από τους άμεσους τρόπους επικοινωνίας (e-mails)
  • Ένα νέο σύστημα κοινωνικής αλληλεπίδρασης έχει εξελιχθεί που περιλαμβάνει και rss feeds
  • Χρήση κοινωνικών περιοχών δικτύωσης.
Πλεονεκτήματα από την χρήση του Web 2.0 στην εκπαίδευση
  • Ενεργός συμμετοχή και ανάπτυξη δεξιοτήτων.
  • Ο μαθητής δοκιμάζει, κάνει λάθη, ξαναδοκιμάζει μέχρι να ανακαλύψει από μόνος το αυτό που επιδιώκει.
  • Οι μαθητές και καθηγητές μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και έξω απ’ την τάξη.
  • Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αντιστοιχεί, παιδαγωγικά, στην ενεργητική μάθηση μέσα από την ανακάλυψη. Ο μαθητής «μαθαίνει πώς να μαθαίνει»
  • Κοινωνικοποίηση των μαθητών.
  • Συνεργασία των μαθητών και ανταλλαγή απόψεων.
  • Δημιουργία μιας θετικής στάσης απέναντι στις κοινωνικές διαδικασίες.
  • Υποστηρίζει την ανάπτυξη κοινοτήτων μάθησης.
  • Αποτελεί θετικό κίνητρο για την ενεργό συμμετοχή στο μάθημα.
  • Ενισχύει τη σύνδεση του σχολείου με την πραγματική ζωή.
Βασικές κατηγορίες web 2.0 εφαρμογών
  1. Ιστολόγια, Μικροϊστολόγια
  2. Σχεδίαση σκίτσων
  3. Συνεργατικά προγράμματα συγγραφής και ανάγνωσης κειμένου
  4. Εννοιολογικοί χάρτες και χάρτες ιδεών
  5. Τηλεδιάσκεψη
  6. Συνδιάλεξη
  7. Επεξεργασία εικόνας
  8. Συγκέντρωση πληροφοριών
  9. Διαμοιρασμός πολυμέσων
  10. Πίνακες ανακοινώσεων
  11. Διαδικτυακά παιχνίδια και εικονικοί κόσμοι
  12. Εργαλεία διαχείρισης καθημερινών εργασιών
  13. Προσωπικά περιβάλλοντα μάθησης
  14. Καταγραφή ήχου και βίντεο
  15. Παρουσιάσεις
  16. Σύννεφα λέξεων
  17. Κοινωνική δικτύωση κ. α.

Τυχαίες αναρτήσεις...