Αρχική Σχετικά με το Blog Πληροφορική για Σένα Επικοινωνία

Menu

Ενότητα 9: Προγραμματισμός Υπολογιστικών Συστημάτων

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF
 (14 Διδακτικές ώρες)
Η ενότητα αυτή υλοποιείται σε 14 διδακτικές ώρες με γενικό στόχο τη μύηση των μαθητών  στα βασικά στοιχεία του προγραμματισμού μέσα από ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο, το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Μέσα από το συγκεκριμένο περιβάλλον δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό με έναν εύκολο και ευχάριστο τρόπο μιας και ο προγραμματισμός γίνεται με οπτικό τρόπο αποφεύγοντας τα συντακτικά λάθη και την αποθάρρυνση που τους συνοδεύει. Μέσα από το Scratch και με την βοήθεια κατάλληλων φύλλων εργασίας οι μαθητές της A' γυμνασίου μπορούν να, καλύψουν την σχολική ύλη και να δημιουργήσουν μια ευρεία γκάμα εργασιών από κινούμενα σχέδια και παρουσιάσεις μέχρι κουιζ και παιχνίδια.

    Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να γνωρίσουν τη διαδικασία προγραμματισμού ενός αντικειμένου μέσα από ένα λογισμικό οπτικού προγραμματισμού
  • Να διαχειρίζονται μορφές και ενδυμασίες
  • Να γνωρίσουν τις βασικές εντολές που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά ενός αντικειμένου που σχεδιάζουν ή επιλέγουν από έτοιμα( απλές εντολής κίνησης, αλλαγής εμφάνισης, εισαγωγής και επεξεργασίας ήχου)
  • Να μπορούν να χρησιμοποιούν βασικές εντολές δημιουργώντας ένα απλό σενάριο (μετακίνησης, εισαγωγή/αφαίρεση εντολής από σενάριο)
  • Να μπορούν να χρησιμοποιούν συνδυαστικά εντολές σε σενάρια
  • Να εκτελέσουν, παρατηρήσουν, ελέγξουν, διορθώσουν το έργο τους κάνοντας λογικούς συλλογισμούς.
  • Να συνεργαστούν με συμμαθητές τους για τη δημιουργία έργων στο περιβάλλον του Scratch.
  • Να σέβονται και να αναφέρουν τα πνευματικά δικαιώματα από έργα συμμαθητών τους ή από έτοιμα έργα που αναζητούν στο διαδίκτυο.

Εκπαιδευτικό Υλικό για Scratch

Το Scratch είναι μια νέα σχετικά γλώσσα προγραμματισμού σχεδιασμένη για την εκπαίδευση. Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική και ψηφιακή τέχνη. Η ζωντανή κοινότητα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το περιβάλλον scratch στο διαδίκτυο δίνει την ευκαιρία να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς και να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης.

Δείτε μια σύντομη παρουσίαση του Περιβάλλοντος Εργασίας του Scratch:


  • Κατεβάστε την νέα έκδοση Scratch 3.0 από το Media Lab (M.I.T.).
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Scratch 3 on-line (απαιτεί σύνδεση με το διαδίκτυο).
  • Εφαρμογή που μετατρέπει τα αρχεία  του Scratch, σε εκτελέσιμα αρχεία  .exe.
Παρουσίαση του Scratch 3.0:

Tο περιβάλλον του Scratch 3:

Μια σειρά από βιντεομαθήματα για τον προγραμματισμό με το scratch:

 Κάντε κλικ σε κάθε σημείο για να δείτε πώς λέγεται η κάθε περιοχή και τι κάνει.

Μάθε το Scratch 3.0 εύκολα και γρήγορα...

Μια σειρά από φύλλα εργασίας:

Διαδραστικά βιντεομαθήματα και ασκήσεις από το Φωτόδεντρο:

  Χρήσιμοι Σύνδεσμοι

Τυχαίες αναρτήσεις...

Copyright © 2025 - Το Ιστολόγιο της Πληροφορικής, Τζωρτζάκης Μιχάλης (ΠΕ86). Από το Blogger.