(6 Διδακτικές ώρες)
- Να περιγράφουν τι είναι πρόβλημα και να εξηγούν τι είναι αλγόριθμος
- Να ξεχωρίζουν ποια είναι τα δεδομένα και ποια τα ζητούμενα ενός προβλήματος
- Να καταγράφουν τα δεδομένα και τα ζητούμενα ενός προβλήματος
- Να μπορούν να αναλύσουν ένα απλό πρόβλημα σε μια ακολουθία σαφώς ορισμένων και πεπερασμένων βημάτων (έννοια του Αλγορίθμου)
- Να περιγράφουν τη λύση ενός απλού προβλήματος από την καθημερινή ζωή με αλγοριθμικό τρόπο
- Να γνωρίσουν τρόπους αναπαράστασης αλγορίθμων
- Να αναλύουν τις βασικές ιδιότητες ενός αλγορίθμου
- Να περιγράφουν τι είναι ένα πρόγραμμα
- Να ξεχωρίζουν μερικές γλώσσες προγραμματισμού και να περιγράφουν τα βασικά χαρακτηριστικά τους
- Να κατανοούν ένα πρόβλημα πριν ξεκινήσουν τη διαδικασία επίλυσης του με αλγοριθμικό τρόπο.
Η ενότητα αυτή υλοποιείται σε 6 διδακτικές ώρες. Σκοπός της συγκεκριμένης ενότητας είναι η σταδιακή εξοικείωση των μαθητών με τους αλγορίθμους, την επίλυση προβλημάτων με αλγοριθμικό τρόπο, την εισαγωγή τους στον προγραμματισμό καθώς και την μελλοντική δημιουργία κώδικα σε μια γλώσσα προγραμματισμού.
Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
Παρουσίαση:
Δείτε μια παρουσίαση σε Prezi:
Φύλλα εργασίας:
Για εισαγωγή στην έννοια του αλγορίθμου προσπαθήστε να
επιλύσετε τα παρακάτω προβλήματα λογικής:
Εννοιολογικός χάρτης Προβλήματος και Αλγορίθμου:
Εννοιολογικός χάρτης για τα στάδια εκτέλεσης αλγόριθμου από
Κ.Μ.Ε:
Δραστηριότητες:
- ΠΡΟΒΛΗΜΑ: Ανάλυση ποσού σε χαρτονομίσματα του ευρώ
- Σπειρογράφος
- Αλγόριθμος δημιουργίας λουλουδιού
- Ο κύκλος ζωής ενός προγράμματος
Ας δούμε τι
μάθαμε πατώντας εδώ.
Αλγοριθμική και Υπολογιστική σκέψη:
Κουίζ πολλαπλών επιλογών στην αλγοριθμική: