Είναι ελεύθερο και ανοικτού κώδικα (GPL license) για
Windows, Linux και macOS.
Υποστηρίζει procedural modeling (όταν αλλάζετε κάτι σε ένα 3D αντικείμενο (π.χ. το τεντώνετε ή το λυγίζετε), το πρόγραμμα δεν χαλάει το αρχικό μοντέλο.
Μπορείτε να αλλάξετε ή να ακυρώσετε οποιαδήποτε ενέργεια όποτε
θέλετε, χωρίς να ξεκινήσετε από την αρχή.).
Συνεργάζεται με RenderMan για απόδοση (Το RenderMan είναι
ένα άλλο πρόγραμμα που “ζωγραφίζει” τη σκηνή σου με φως, σκιές και υφές, ώστε
να φαίνεται ρεαλιστική.
Το K-3D μπορεί να το χρησιμοποιήσει για να βγάλει τελικές
εικόνες ή βίντεο υψηλής ποιότητας.).
Διαθέτει timeline και animation tools. Η timeline είναι μια
γραμμή χρόνου στο κάτω μέρος του προγράμματος. Εκεί μπορείς να πεις στο K-3D πώς
θα κινείται ένα αντικείμενο με την πάροδο του χρόνου — π.χ. “από εδώ μέχρι εκεί
σε 3 δευτερόλεπτα”.
Με τα animation tools μπορείτε να κάνετε αντικείμενα να
κινούνται, να περιστρέφονται ή να αλλάζουν μέγεθος.
Υποστηρίζει plugins και scripting με Python. Μπορείτε να τη
χρησιμοποιήσετε μέσα στο K-3D για να αυτοματοποιήσετε εργασίες ή να
δημιουργήσετε δικά σας εφέ.
Βασικές έννοιες
-Scene (Σκηνή): Το περιβάλλον όπου τοποθετούνται τα 3D
αντικείμενα.
-Mesh: Το βασικό αντικείμενο (πολύγωνα, σφαίρες, κύβοι
κ.λπ.) που μπορεί να επεξεργαστείς.
-Modifier Stack: Σειρά από "τροποποιητές" που
εφαρμόζεις στα μοντέλα για να αλλάξεις τη μορφή τους.
-Animation Timeline: Η γραμμή χρόνου όπου ρυθμίζεις τις
κινήσεις και μεταμορφώσεις των αντικειμένων.
Μπορείτε να κατεβάσετε και να εγκαταστήσετε το πρόγραμμα από
την επίσημη σελίδα: https://www.k-3d.org
Για να δημιουργήσετε μια σκηνή ανοίξτε το K-3DàFileàNew Scene.
Στο παράθυρο Workspace θα δείτε τη σκηνή και τα αντικείμενα.
Για να προσθέσετε αντικείμενα πηγαίνετε στο μενού CreateàMeshàPrimitives, επιλέξτε π.χ. Cube ή Sphere.
Το αντικείμενο θα εμφανιστεί στη σκηνή.
Μπορείτε να το μετακινήσετε, να το περιστρέψετε ή να
αλλάξετε μέγεθος με τα εργαλεία Move / Rotate / Scale.
Για να δημιουργήσετε ένα animation ενεργοποιήστε την Timeline (παράθυρο
χρόνου στο κάτω μέρος). Τοποθετήστε τον δείκτη στη χρονική στιγμή 0. Ρυθμίστε
τη θέση ή περιστροφή του αντικειμένου. Πάτησε Insert Keyframe (ή δεξί κλικàInsert Keyframe). Μετά πηγαίνετε
σε άλλη χρονική στιγμή (π.χ. frame 50), αλλάξτε τη θέση του αντικειμένου και πατήστε
ξανά Insert Keyframe.
Στην συνέχεια Play για να δείτε το animation.
Μπορείτε να ρυθμίσετε τη σκηνή (φωτισμός, κάμερα κ.λπ.) πηγαίνοντας
στο RenderàRenderMan. Επιλέξτε αν θέλετε still image ή
animation sequence.
Το K-3D θα παράγει τις εικόνες ή το βίντεο.
Δείτε ένα βίντεο...