Ο όρος Web 2.0, χρησιμοποιείται για να περιγράψει τη
την δεύτερη γενιά υπηρεσιών διαδικτύου που εστιάζει στην δυνατότητα των
χρηστών να διαμοιράζονται πληροφορίες και να συνεργάζονται online. Αυτή
η νέα γενιά είναι μια δυναμική διαδικτυακή πλατφόρμα στην οποία μπορούν
να αλληλεπιδρούν χρήστες χωρίς εξειδικευμένες γνώσεις σε θέματα
υπολογιστών και δικτύων.
Χαρακτηριστικά του Web 2.0
Χαρακτηριστικά του Web 2.0
- Δημιουργικότητα
- Διάδοση Πληροφοριών
- Χρήση εργαλείων που επιτρέπουν στον χρήστη να κάνει σχόλια, αλλαγές, αξιολογήσεις
- Δυναμικές ιστοσελίδες
- Η αλληλεπίδραση διαχειριστή και χρηστών δεν εξαρτάται πλέον από τους άμεσους τρόπους επικοινωνίας (e-mails)
- Ένα νέο σύστημα κοινωνικής αλληλεπίδρασης έχει εξελιχθεί που περιλαμβάνει και rss feeds
- Χρήση κοινωνικών περιοχών δικτύωσης.
- Ενεργός συμμετοχή και ανάπτυξη δεξιοτήτων.
- Ο μαθητής δοκιμάζει, κάνει λάθη, ξαναδοκιμάζει μέχρι να ανακαλύψει από μόνος το αυτό που επιδιώκει.
- Οι μαθητές και καθηγητές μπορούν να επικοινωνούν μεταξύ τους και έξω απ’ την τάξη.
- Ο ρόλος του εκπαιδευτικού αντιστοιχεί, παιδαγωγικά, στην ενεργητική μάθηση μέσα από την ανακάλυψη. Ο μαθητής «μαθαίνει πώς να μαθαίνει»
- Κοινωνικοποίηση των μαθητών.
- Συνεργασία των μαθητών και ανταλλαγή απόψεων.
- Δημιουργία μιας θετικής στάσης απέναντι στις κοινωνικές διαδικασίες.
- Υποστηρίζει την ανάπτυξη κοινοτήτων μάθησης.
- Αποτελεί θετικό κίνητρο για την ενεργό συμμετοχή στο μάθημα.
- Ενισχύει τη σύνδεση του σχολείου με την πραγματική ζωή.
- Ιστολόγια, Μικροϊστολόγια
- Σχεδίαση σκίτσων
- Συνεργατικά προγράμματα συγγραφής και ανάγνωσης κειμένου
- Εννοιολογικοί χάρτες και χάρτες ιδεών
- Τηλεδιάσκεψη
- Συνδιάλεξη
- Επεξεργασία εικόνας
- Συγκέντρωση πληροφοριών
- Διαμοιρασμός πολυμέσων
- Πίνακες ανακοινώσεων
- Διαδικτυακά παιχνίδια και εικονικοί κόσμοι
- Εργαλεία διαχείρισης καθημερινών εργασιών
- Προσωπικά περιβάλλοντα μάθησης
- Καταγραφή ήχου και βίντεο
- Παρουσιάσεις
- Σύννεφα λέξεων
- Κοινωνική δικτύωση κ. α.