Έγκριση Κανονισμού
Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ
Έχοντας υπόψη :
1. Τον εξοπλισμό των περισσοτέρων Σχολικών Μονάδων με σύγχρονα Εργαστήρια Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ
2. Την ανάγκη ύπαρξης ενός πλαισίου που να ρυθμίζει τα θέματα λειτουργίας των Εργαστηρίων αυτών
3. Το παραδοτέο έργο της σύνταξης του ``Κανονισμού Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ`` από το Πανεπιστήμιο της Κρήτης (Μέτρο 1.2 , Πρόσκληση 49 του Ε.Π. της ΚτΠ της Ε.Υ.Δ.)
4. Νόμο 1566 (ΦΕΚ 167 ΤΑ/ 30-9-1985)
5. Νόμο υπ` αριθ. 2986 (ΦΕΚ 24 ΤΑ/13-2-2002)
ΑΠΟΦΑΣΙΖΟΥΜΕ
Εγκρίνουμε τον ``Κανονισμό
Λειτουργίας Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ``, ο οποίος
επισυνάπτεται.
Επιλογή και Ορισμός
Υπεύθυνου Σχολικού Εργαστηρίου Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ (Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.)
των Γυμνασίων και Ενιαίων Λυκείων.
- Εφαρμογή Τρίωρης Εργαστηριακής απασχόλησης του Υπεύθυνου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ
- Εφαρμογή Τρίωρης Εργαστηριακής απασχόλησης του Υπεύθυνου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ
1.Διαδικασία Επιλογής και
Ορισμού του Υπεύθυνου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.
Η επιλογή του Υπεύθυνου
Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. γίνεται στην αρχή κάθε διδακτικού έτους, κατά τη συνεδρίαση για
την κατανομή των εξωδιδακτικών εργασιών του συλλόγου διδασκόντων του Γυμνασίου
ή του Ενιαίου Λυκείου στο οποίο υπάγεται το Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.
Ο σύλλογος διδασκόντων προτείνει έναν εκπαιδευτικό από αυτούς οι οποίοι διδάσκουν τα μαθήματα Πληροφορικής ( κατά προτεραιότητα κλάδου ΠΕ19 ή ΠΕ20 ), ως Υπεύθυνο για κάθε Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. του σχολείου.
Η πρόταση για τον Υπεύθυνο Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο Διευθυντής της οικείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφασή του ορίζει τον Υπεύθυνο Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. για ένα διδακτικό έτος (αν ο Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ είναι αναπληρωτής, η θητεία του διαρκεί όσο ο χρόνος αναπλήρωσης).
Η απόφαση κοινοποιείται στο σχολείο και στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ / Τμήμα ΣΤ` Μελετών του ΥΠΕΠΘ.
Ο σύλλογος διδασκόντων προτείνει έναν εκπαιδευτικό από αυτούς οι οποίοι διδάσκουν τα μαθήματα Πληροφορικής ( κατά προτεραιότητα κλάδου ΠΕ19 ή ΠΕ20 ), ως Υπεύθυνο για κάθε Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. του σχολείου.
Η πρόταση για τον Υπεύθυνο Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. διαβιβάζεται στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
Ο Διευθυντής της οικείας Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης με απόφασή του ορίζει τον Υπεύθυνο Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. για ένα διδακτικό έτος (αν ο Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ είναι αναπληρωτής, η θητεία του διαρκεί όσο ο χρόνος αναπλήρωσης).
Η απόφαση κοινοποιείται στο σχολείο και στη Δ/νση ΣΕΠΕΔ / Τμήμα ΣΤ` Μελετών του ΥΠΕΠΘ.
2.Προϋποθέσεις επιλογής
Ως Υπεύθυνος Σ..Ε.Π.Ε.Η.Υ.
επιλέγεται εκπαιδευτικός , κατά προτίμηση ειδικότητας πληροφορικής, ο οποίος
υπηρετεί στη σχολική μονάδα στην οποία ανήκει το εργαστήριο και δεν έχει
οριστεί υπεύθυνος άλλου εργαστηρίου.
Όταν στην σχολική μονάδα υπηρετούν περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί ειδικότητας πληροφορικής, τότε επιλέγεται ένας βάσει των κριτηρίων επιλογής.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικότητας πληροφορικής, προτείνεται ως Υπεύθυνος Σ..Ε.Π.Ε.Η.Υ. ένας εκπαιδευτικός άλλης ειδικότητας πιστοποιημένος στις Τ.Π.Ε.
Προϋπόθεση για τον ορισμό Υπεύθυνου σε εργαστήριο είναι αυτό να λειτουργεί τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα.
Όταν στην σχολική μονάδα υπηρετούν περισσότεροι του ενός εκπαιδευτικοί ειδικότητας πληροφορικής, τότε επιλέγεται ένας βάσει των κριτηρίων επιλογής.
Στην περίπτωση που δεν υπάρχει εκπαιδευτικός ειδικότητας πληροφορικής, προτείνεται ως Υπεύθυνος Σ..Ε.Π.Ε.Η.Υ. ένας εκπαιδευτικός άλλης ειδικότητας πιστοποιημένος στις Τ.Π.Ε.
Προϋπόθεση για τον ορισμό Υπεύθυνου σε εργαστήριο είναι αυτό να λειτουργεί τουλάχιστον πέντε ώρες την εβδομάδα.
3. Κριτήρια επιλογής
Εάν υπάρχουν περισσότεροι
του ενός υποψήφιοι, τα κριτήρια βάσει των οποίων επιλέγεται ο Υπεύθυνος
Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. είναι, κατά φθίνουσα σειρά, τα ακόλουθα:
- Οργανική θέση στη σχολική
μονάδα στην οποία ανήκει το εργαστήριο
- Μεταπτυχιακός τίτλος Πληροφορικής
- Άλλοι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών
- Θητεία ως Υπεύθυνος ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ
- Εμπειρία σε δικτυακές εφαρμογές
- Θητεία ως Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Y
- Συμμετοχή σε διαδικασίες ανάπτυξης Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. (επιτροπές προδιαγραφών, αξιολόγησης προσφορών κλπ).
- Γνώση ξένων γλωσσών
- Μεταπτυχιακός τίτλος Πληροφορικής
- Άλλοι μεταπτυχιακοί τίτλοι σπουδών
- Θητεία ως Υπεύθυνος ΚΕ. ΠΛΗ.ΝΕ.Τ
- Εμπειρία σε δικτυακές εφαρμογές
- Θητεία ως Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Y
- Συμμετοχή σε διαδικασίες ανάπτυξης Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. (επιτροπές προδιαγραφών, αξιολόγησης προσφορών κλπ).
- Γνώση ξένων γλωσσών
4.Καθήκοντα του Υπεύθυνου
Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ
Τα καθήκοντα του Υπεύθυνου
Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ. περιγράφονται αναλυτικά στον «Κανονισμό Λειτουργίας Εργαστηρίου
Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ».
5. Τρίωρη Εργαστηριακή
απασχόληση του Υπεύθυνου Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ.
Για την αποτελεσματική
κάλυψη των υποχρεώσεών του, οι οποίες εντάσσονται στα διδακτικά του καθήκοντα,
ο Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ θα διαθέτει 3 ώρες από το υποχρεωτικό διδακτικό του
ωράριο.
Οι τρεις αυτές ώρες θα καταγράφονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου στο οποίο ανήκει το εργαστήριο.
Εάν μετά την κάλυψη του εργαστηριακού τριώρου του Υπεύθυνου Σ,Ε.Π.Ε.Η.Υ, προκύψουν ανάγκες σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής, αυτές ανατίθενται υπερωριακά σε καθηγητές του σχολείου που διδάσκουν Πληροφορική ή καλύπτονται από αποσπασμένο στο σχολείο καθηγητή, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα προσωπικού στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
O Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ απαλλάσσεται από κάθε εξωδιδακτική εργασία, εκτός των εφημεριών.
Οι τρεις αυτές ώρες θα καταγράφονται στο ωρολόγιο πρόγραμμα του σχολείου στο οποίο ανήκει το εργαστήριο.
Εάν μετά την κάλυψη του εργαστηριακού τριώρου του Υπεύθυνου Σ,Ε.Π.Ε.Η.Υ, προκύψουν ανάγκες σε ώρες διδασκαλίας των μαθημάτων Πληροφορικής, αυτές ανατίθενται υπερωριακά σε καθηγητές του σχολείου που διδάσκουν Πληροφορική ή καλύπτονται από αποσπασμένο στο σχολείο καθηγητή, εφόσον υπάρχει διαθεσιμότητα προσωπικού στην οικεία Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης.
O Υπεύθυνος Σ.Ε.Π.Ε.Η.Υ απαλλάσσεται από κάθε εξωδιδακτική εργασία, εκτός των εφημεριών.
Με ευθύνη των Διευθυντών
των σχολείων να ενημερωθούν ενυπόγραφα οι καθηγητές που διδάσκουν τα μαθήματα
Πληροφορικής.
Ο ΥΦΥΠΟΥΡΓΟΣ
Λειτουργία εργαστηρίου
Πληροφορικής Ενιαίου Λυκείου
Για τη σωστή οργάνωση και
λειτουργία του εργαστηρίου Πληροφορικής του Ενιαίου Λυκείου ορίζεται, με
απόφαση του συλλόγου των διδασκόντων, ένας εκπαιδευτικός- από τους διδάσκοντες
των μαθημάτων πληροφορικής- υπεύθυνος για το εργαστήριο Πληροφορικής. Ο
υπεύθυνος εργαστηρίου ασκεί μόνο τα διδακτικά του καθήκοντα και απαλλάσσεται
από τις πρόσθετες απασχολήσεις. `Οσον αφορά τις εφημερίες, αυτές γίνονται
κανονικά από καθηγητές όλων των ειδικοτήτων- συμπεριλαμβανομένου του υπευθύνου
εργαστηρίου Πληροφορικής- σύμφωνα με τις ανάγκες του σχολείου και με το
πρόγραμμα που καταρτίζει η διεύθυνση του σχολείου.
Για αποφυγή τριβών μεταξύ των καθηγητών που χρησιμοποιούν και χειρίζονται το εργαστήριο τηρείται "Βιβλίο Συμβάντων" στο κάθε εργαστήριο. Για Βιβλίο Συμβάντων χρησιμοποιείται πολυσέλιδο τετράδιο. Η συμπλήρωσή του γίνεται από τον υπεύθυνο καθηγητή κάθε φορά που χρησιμοποιείται το εργαστήριο.
Για κάθε μηχάνημα (υπολογιστή, εκτυπωτή κ.λ.π.) τηρείται καρτέλα στην οποία αναγράφονται όλες οι ζημιές και οι συντηρήσεις του μηχανήματος.
Σε κάθε εργαστήριο θα πρέπει να υπάρχει φοριαμός για φύλαξη των ειδών του εργαστηρίου και των βιβλίων του. Τα βιβλία αυτά μπορούν να τα δανείζονται οι καθηγητές και οι μαθητές και για την παρακολούθηση της διακίνησής τους θα τηρείται ειδικό βιβλίο στο οποίο θα καταγράφονται για κάθε δανεισμό τα στοιχεία του δανειζόμενου, η ημερομηνία δανεισμού και η ημερομηνία επιστροφής. Υπεύθυνος για τη βιβλιοθήκη θα είναι ο υπεύθυνος εργαστηρίου.
Ο υπεύθυνος εργαστηρίου Πληροφορικής φροντίζει για την ομαλή λειτουργία του εργαστηρίου καθώς και για την επίλυση των όποιων προβλημάτων προκύπτουν στον εξοπλισμό του. Εάν δεν είναι σε θέση να επιλύσει κάποιο πρόβλημα έρχεται σε επαφή με τον υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ της περιοχής του και / ή με την προμηθεύτρια εταιρεία.
Για αποφυγή τριβών μεταξύ των καθηγητών που χρησιμοποιούν και χειρίζονται το εργαστήριο τηρείται "Βιβλίο Συμβάντων" στο κάθε εργαστήριο. Για Βιβλίο Συμβάντων χρησιμοποιείται πολυσέλιδο τετράδιο. Η συμπλήρωσή του γίνεται από τον υπεύθυνο καθηγητή κάθε φορά που χρησιμοποιείται το εργαστήριο.
Για κάθε μηχάνημα (υπολογιστή, εκτυπωτή κ.λ.π.) τηρείται καρτέλα στην οποία αναγράφονται όλες οι ζημιές και οι συντηρήσεις του μηχανήματος.
Σε κάθε εργαστήριο θα πρέπει να υπάρχει φοριαμός για φύλαξη των ειδών του εργαστηρίου και των βιβλίων του. Τα βιβλία αυτά μπορούν να τα δανείζονται οι καθηγητές και οι μαθητές και για την παρακολούθηση της διακίνησής τους θα τηρείται ειδικό βιβλίο στο οποίο θα καταγράφονται για κάθε δανεισμό τα στοιχεία του δανειζόμενου, η ημερομηνία δανεισμού και η ημερομηνία επιστροφής. Υπεύθυνος για τη βιβλιοθήκη θα είναι ο υπεύθυνος εργαστηρίου.
Ο υπεύθυνος εργαστηρίου Πληροφορικής φροντίζει για την ομαλή λειτουργία του εργαστηρίου καθώς και για την επίλυση των όποιων προβλημάτων προκύπτουν στον εξοπλισμό του. Εάν δεν είναι σε θέση να επιλύσει κάποιο πρόβλημα έρχεται σε επαφή με τον υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ της περιοχής του και / ή με την προμηθεύτρια εταιρεία.
Λειτουργία εργαστηρίου
πληροφορικής
Για τη σωστή οργάνωση και
λειτουργία του εργαστηρίου πληροφορικής των Γυμνασίων επιβάλεται εξ
αρχής η ορθολογική αντιμετώπιση του θέματος. Για τούτο πρέπει να τηρηθεί η
παρακάτω διαδικασία.
1.Υπεύθυνος εργαστηρίου
Σε κάθε σχολική μονάδα που
ιδρύεται εργαστήριο πληροφορικής ορίζεται με απόφαση του συλλόγου των
διδασκόντων ένας εκπ/κός από τους διδάσκοντες το μάθημα της πληροφορικής,
υπεύθυνος για το εργαστήριο, ο οποίος απαλλάσεται από τις πρόσθετες
απασχολήσεις και ασκεί μόνο τα διδακτικά του καθήκοντα.
2. Καρτέλλες μηχανημάτων
Για κάθε μηχάνημα
(υπολογιστή, εκτυπωτή κλπ.) τηρείται καρτέλλα όπου αναγράφονται όλες οι ζημιές
και οι συντηρήσεις του μηχανήματος.
3. Βιβλίο συμβάντων
εργαστηρίου
Για αποφυγή τριβών μεταξύ
των καθηγητών που χρησιμοποιούν και χειρίζονται το εργαστήριο τηρείται
"βιβλίο συμβάντων" στο κάθε εργαστήριο. Για βιβλίο συμβάντων
χρησιμοποιείται πολυσέλιδο τετράδιο. Η συμπλήρωσή του γίνεται κάθε φορά που
χρησιμοποιείται το εργαστήριο από τον υπεύθυνο καθηγητή.
4. Βιβλιοθήκη εργαστηρίου
Σε κάθε εργαστήριο
λειτουργεί βιβλιοθήκη εργαστηρίου. Τα βιβλία είτε θα στέλνονται από το ΥΠΕΠΘ
είτε θα προμηθεύονται απευθείας από το σχολείο. Η βιβλιοθήκη θα είναι
δανειστική για τους καθηγητές και τους μαθητές. Για την παρακολούθηση της
διακίνησης των βιβλίων θα τηρείται ειδικό βιβλίο στο οποίο θα καταγράφονται για
κάθε δανεισμό τα στοιχεία του δανειζόμενου, η ημερομηνία δανεισμού και η
ημερομηνία επιστροφής. Υπεύθυνος για τη βιβλιοθήκη θα είναι ο υπεύθυνος
εργαστηρίου.
5. Αναλώσιμα υλικά για τη
λειτουργία του εργαστηρίου
Για τη λειτουργία του
εργαστηρίου πληροφορικής πρέπει να υπάρχει το απαιτούμενο χαρτί εκτύπωσης,
δισκέτες κλπ. Για κάθε Γυμνάσιο απαιτείται χαρτί τριών πακέτων και μιας
δισκέτας ανά δύο μαθητές. Σε περίπτωση που δεν υπάρχουν πιστώσεις στο Νομαρχιακό
Προϋπολογισμό να ζητήσετε τη μεταβίβαση πιστώσεων από τον προϋπολογισμό της
Κ.Υ. του ΥΠΕΠΘ για προμήθεια αναλώσιμου υλικού και βιβλίων.
Προϋποθέσεις δημιουργίας
Εργαστηρίων Πληροφορικής στα Γυμνάσια
Σας γνωρίζουμε ότι τα
Γυμνάσια τα οποία αποκτούν για πρώτη φορά εργαστήριο Πληροφορικής με
πρωτοβουλία τοπικών παραγόντων π.χ. ΟΤΑ, Σύλλογος γονέων κ.τ.λ., πρέπει να
ακολουθούν πιστά τις προδιαγραφές του ΥΠΕΠΘ, που ισχύουν για την δημιουργία
σχολικού εργαστηρίου Πληροφορικής.
Συνημμένα υποβάλλουμε παράρτημα με τις προδιαγραφές του χώρου του εργαστηριακού εξοπλισμού Πληροφορικής. Επίσης τονίζουμε ότι ο απαιτούμενος αριθμός σταθμών εργασίας για τα Γυμνάσια είναι επτά (7) περίπου και πρέπει να αντιστοιχούν δύο έως τρεις μαθητές το πολύ ανά σταθμό εργασίας. Ο αριθμός των σταθμών εργασίας μπορεί να μειωθεί μόνο στην περίπτωση σχολείων με αριθμό μαθητών ανά τμήμα μικρότερο των είκοσι (20).
Επίσης υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με την Γ2/1904/31-3-97 Απόφαση για το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο, μόνο όταν ο αριθμός των μαθητών στο τμήμα υπερβαίνει τους είκοσι (20) το τμήμα χωρίζεται σε δύο (2) ομάδες.
Παρακαλούνται οι υπεύθυνοι ΠΛΗΝΕΤ των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να επικοινωνούν με τα Γυμνάσια που πρόκειται να αποκτήσουν εργαστήριο Πληροφορικής και να υποβοηθούν τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων στις ενέργειες για τη διαμόρφωση του χώρου και την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού.
Εφόσον πιστοποιείται στη συνέχεια από τον υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ ότι εκπληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις σχετικά με την διαμόρφωση του χώρου και τον απαιτούμενο αριθμό ηλεκτρονικών υπολογιστών, τότε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα δίδει την έγκριση για την λειτουργία του εργαστηρίου Πληροφορικής και θα ενημερώνει σχετικά τη Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ - Τμήμα Δ`.
Συνημμένα υποβάλλουμε παράρτημα με τις προδιαγραφές του χώρου του εργαστηριακού εξοπλισμού Πληροφορικής. Επίσης τονίζουμε ότι ο απαιτούμενος αριθμός σταθμών εργασίας για τα Γυμνάσια είναι επτά (7) περίπου και πρέπει να αντιστοιχούν δύο έως τρεις μαθητές το πολύ ανά σταθμό εργασίας. Ο αριθμός των σταθμών εργασίας μπορεί να μειωθεί μόνο στην περίπτωση σχολείων με αριθμό μαθητών ανά τμήμα μικρότερο των είκοσι (20).
Επίσης υπενθυμίζουμε ότι, σύμφωνα με την Γ2/1904/31-3-97 Απόφαση για το μάθημα της πληροφορικής στο Γυμνάσιο, μόνο όταν ο αριθμός των μαθητών στο τμήμα υπερβαίνει τους είκοσι (20) το τμήμα χωρίζεται σε δύο (2) ομάδες.
Παρακαλούνται οι υπεύθυνοι ΠΛΗΝΕΤ των Διευθύνσεων Δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης να επικοινωνούν με τα Γυμνάσια που πρόκειται να αποκτήσουν εργαστήριο Πληροφορικής και να υποβοηθούν τους Διευθυντές των σχολικών μονάδων στις ενέργειες για τη διαμόρφωση του χώρου και την προμήθεια του κατάλληλου εξοπλισμού.
Εφόσον πιστοποιείται στη συνέχεια από τον υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ ότι εκπληρούνται οι απαραίτητες προϋποθέσεις σχετικά με την διαμόρφωση του χώρου και τον απαιτούμενο αριθμό ηλεκτρονικών υπολογιστών, τότε η Διεύθυνση Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης θα δίδει την έγκριση για την λειτουργία του εργαστηρίου Πληροφορικής και θα ενημερώνει σχετικά τη Διεύθυνση Σπουδών Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του ΥΠΕΠΘ - Τμήμα Δ`.
Οδηγίες διαμόρφωσης
αίθουσας
Η αίθουσα που θα επιλεγεί
θα πρέπει να είναι εύκολα προσπελάσιμη ώστε να εξασφαλίζεται η δυνατότητα
απασχόλησης μίας τάξης μαθητών κάθε χρονική στιγμή κατά προτίμηση κοντά στις
υπόλοιπες αίθουσες διδασκαλίας.
Καλό θα ήταν να αποφευχθούν χώροι με περίεργη διαρρύθμιση και σε κάθε περίπτωση αρκετό θα ήταν να διαμορφωθεί κατάλληλα μία απλή αίθουσα διδασκαλίας η οποία ικανοποιεί ήδη κάποιες βασικές απαιτήσεις (επιφάνεια, φωτισμός, εξαερισμός) αλλά και τις επιπλέον απαιτήσεις που αναφέρονται παρακάτω:
Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα της ασφάλειας της αίθουσας (δύσκολη πρόσβαση σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα π.χ. σε κάποιο όροφο, ισχυρή σιδερένια πόρτα, προστατευτικά κιγκλιδώματα στα παράθυρα, σύστημα συναγερμού κ.λ.π.).
Λόγω της ευαισθησίας του εξοπλισμού η αίθουσα πρέπει να είναι καλά προστατευμένη από κλιματολογικές συνθήκες όπως έντονη ηλιακή ακτινοβολία, υπεβολική ζέστη, υγρασία, σκόνη.
Η διαρρύθμισή της να επιτρέπει την εύκολη επιτήρηση από τον εκπαιδευτικό αλλά και την άνετη μετακίνηση σε όλο το χώρο του εργαστηρίου.
Καλό θα ήταν να αποφευχθούν χώροι με περίεργη διαρρύθμιση και σε κάθε περίπτωση αρκετό θα ήταν να διαμορφωθεί κατάλληλα μία απλή αίθουσα διδασκαλίας η οποία ικανοποιεί ήδη κάποιες βασικές απαιτήσεις (επιφάνεια, φωτισμός, εξαερισμός) αλλά και τις επιπλέον απαιτήσεις που αναφέρονται παρακάτω:
Θα πρέπει να δοθεί ιδιαίτερη προσοχή στο θέμα της ασφάλειας της αίθουσας (δύσκολη πρόσβαση σε μη εξουσιοδοτημένα άτομα π.χ. σε κάποιο όροφο, ισχυρή σιδερένια πόρτα, προστατευτικά κιγκλιδώματα στα παράθυρα, σύστημα συναγερμού κ.λ.π.).
Λόγω της ευαισθησίας του εξοπλισμού η αίθουσα πρέπει να είναι καλά προστατευμένη από κλιματολογικές συνθήκες όπως έντονη ηλιακή ακτινοβολία, υπεβολική ζέστη, υγρασία, σκόνη.
Η διαρρύθμισή της να επιτρέπει την εύκολη επιτήρηση από τον εκπαιδευτικό αλλά και την άνετη μετακίνηση σε όλο το χώρο του εργαστηρίου.
Εσωτερική διαμόρφωση του
Σχολικού Εργαστηρίου
Θέσεις εργασίας
Σε κάθε θέση εργασίας θα
εργάζονται έως τρεις μαθητές. Θα πρέπει να υπάρχει αρκετός χώρος για τους
ίδιους και για τα τετράδιά τους αλλά και για τον υπολογιστή και τα περιφερειακά
του (οθόνη, πληκτρολόγιο, ποντίκι).
Θα εγκατασταθούν συνολικά έντεκα πάγκοι εργασίας σε κάθε εργαστήριο. Στους δέκα πάγκους θα εργάζονται οι μαθητές και σε ξεχωριστό πάγκο εύκολα προσπελάσιμο θα τοποθετηθούν ο εκτυπωτής και ο server και τυχόν επιπλέον εξοπλισμός.
Οι διαστάσεις του πάγκου για τα εργαστήρια των Γυμνασίων-Λυκείων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 80x120 cm και 80 cm ύφος.
Είναι σημαντικό οι καρέκλες να έχουν περιορισμένο πλάτος ώστε και οι τρεις μαθητές του ίδιου πάγκου να είναι κοντά στον υπολογιστή και έτσι να μπορούν να εργάζονται εξίσου αποδοτικά.
Όλοι οι πάγκοι καλό θα είναι να τοποθετηθούν περιμετρικά της αίθουσας, εφαπτόμενοι στον τοίχο. Να ληφθεί υπόψη η ύπαρξη θερμαντικών σωμάτων (καλοριφέρ) και η εγκατάσταση των πάγκων να γίνει έτσι ώστε να μην διαταράσσεται η εργονομία του χώρου αλλά και να αποφεύγεται η προσπέλαση της καλωδίωσης στο πίσω μέρος των υπολογιστών από τους μαθητές.
Επίσης μπορεί να προβλεφθεί τρόπος σταθερής στερέωσής τους στο δάπεδο ή στον τοίχο ώστε να αποφευχθούν βίαια τραντάγματα και μετακινήσεις.
Ο πήχης του μαθητή θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην οριζόντια θέση όταν χρησιμοποιεί το πληκτρολόγιο, το ύψος των ματιών του να αντιστοιχεί στο πάνω άκρο της οθόνης σε απόσταση περίπου 60 cm από αυτήν. Στην περίπτωση που η οθόνη τοποθετηθεί πάνω στην κεντρική μονάδα αυξάνει η απόστασή της από το δάπεδο και έτσι αναγκάζεται ο μαθητής να εστιάζει σε ψηλότερο σημείο. Η στάση αυτή του μαθητή δεν θα είναι τόσο εργονομική και ξεκούραστη όσο αν η οθόνη βρίσκεται επάνω στον πάγκο δηλ. Χαμηλότερα σε σχέση με το ύψος των ματιών του μαθητή.
Θα εγκατασταθούν συνολικά έντεκα πάγκοι εργασίας σε κάθε εργαστήριο. Στους δέκα πάγκους θα εργάζονται οι μαθητές και σε ξεχωριστό πάγκο εύκολα προσπελάσιμο θα τοποθετηθούν ο εκτυπωτής και ο server και τυχόν επιπλέον εξοπλισμός.
Οι διαστάσεις του πάγκου για τα εργαστήρια των Γυμνασίων-Λυκείων θα πρέπει να είναι τουλάχιστον 80x120 cm και 80 cm ύφος.
Είναι σημαντικό οι καρέκλες να έχουν περιορισμένο πλάτος ώστε και οι τρεις μαθητές του ίδιου πάγκου να είναι κοντά στον υπολογιστή και έτσι να μπορούν να εργάζονται εξίσου αποδοτικά.
Όλοι οι πάγκοι καλό θα είναι να τοποθετηθούν περιμετρικά της αίθουσας, εφαπτόμενοι στον τοίχο. Να ληφθεί υπόψη η ύπαρξη θερμαντικών σωμάτων (καλοριφέρ) και η εγκατάσταση των πάγκων να γίνει έτσι ώστε να μην διαταράσσεται η εργονομία του χώρου αλλά και να αποφεύγεται η προσπέλαση της καλωδίωσης στο πίσω μέρος των υπολογιστών από τους μαθητές.
Επίσης μπορεί να προβλεφθεί τρόπος σταθερής στερέωσής τους στο δάπεδο ή στον τοίχο ώστε να αποφευχθούν βίαια τραντάγματα και μετακινήσεις.
Ο πήχης του μαθητή θα πρέπει να είναι όσο το δυνατόν πιο κοντά στην οριζόντια θέση όταν χρησιμοποιεί το πληκτρολόγιο, το ύψος των ματιών του να αντιστοιχεί στο πάνω άκρο της οθόνης σε απόσταση περίπου 60 cm από αυτήν. Στην περίπτωση που η οθόνη τοποθετηθεί πάνω στην κεντρική μονάδα αυξάνει η απόστασή της από το δάπεδο και έτσι αναγκάζεται ο μαθητής να εστιάζει σε ψηλότερο σημείο. Η στάση αυτή του μαθητή δεν θα είναι τόσο εργονομική και ξεκούραστη όσο αν η οθόνη βρίσκεται επάνω στον πάγκο δηλ. Χαμηλότερα σε σχέση με το ύψος των ματιών του μαθητή.
Φωτισμός
Η ένταση και η γωνία
πρόσπτωσης του φωτός είναι ιδιαίτερα σημαντική ώστε να είναι όσο το δυνατόν
ευκρινέστερη η εικόνα στην οθόνη των Η/Υ και να αποφεύγονται θαμπώματα και
αντανακλάσεις.
· Ο φυσικός φωτισμός πρέπει να διατηρείται σε σταθερά επίπεδα οπότε
επιβάλλεται η τοποθέτηση stor ή κουρτίνων στα παράθυρα. Συχνά δημιουργούνται
προβλήματα όταν το επίπεδο της οθόνης είναι παράλληλο με το παράθυρο οπότε
έχουμε θάμπωμα στην περίπτωση που το φως έρχεται από πίσω ή αντανάκλαση όταν
πέφτει κάθετα σε αυτή. Θα πρέπει επίσης να αποφεύγεται η έκθεση των υπολογιστών
στην άμεση ηλιακή ακτινοβολία.
· Ο τεχνητός φωτισμός θα πρέπει να είναι διάχυτος με επαρκή ένταση
λευκού φωτός. Τυπική εγκατάσταση για αντίστοιχα για αντίστοιχα εργαστήρια είναι
δέκα λάμπες φθορισμού 60W για μία αίθουσα 40 τ.μ. Η ιδανικότερη τοποθέτηση των
φωτιστικών σωμάτων στην οροφή είναι παράλληλα στη θέση εργασίας και ακριβώς
πάνω από αυτήν ώστε να ελαχιστοποιούνται τα ανεπιθύμητα φαινόμενα ανακλάσεων
που αναφέραμε παραπάνω.
Ένα φωτεινό χρώμα στον
τοίχο (π.χ. λευκό, ανοικτό ροζ, μπεζ) διευκολύνει την ομοιόμορφη εξάπλωση του
φωτός στην αίθουσα και δεν δημιουργεί κουραστικές για την όραση αντιθέσεις με
τη φωτεινή οθόνη του υπολογιστή.
Λοιπός εξοπλισμός
Θα πρέπει να εγκατασταθεί
ασπροπίνακας με μαρκαδόρους αντί του κλασσικού πίνακα με κιμωλίες ώστε να
αποφευχθεί η επιβλαβής για τους υπολογιστές σκόνη. Σε εμφανές σημείο πρέπει να
τοποθετηθεί πυροσβεστήρας κατάλληλος για ηλεκτρολογικό υλικό. Το δάπεδο να
είναι με αντιστατικό πλαστικό πλακάκι σε χρώμα που να συνδυάζεται με τον τοίχο.
Θα πρέπει να υπάρχει ντουλάπα για τη φύλαξη αναλώσιμων, λογισμικού και τυχόν
επιπλέον εποπτικού υλικού. Θα πρέπει να υπάρχει ντουλάπα για τη φύλαξη
αναλώσιμων, λογισμικού και τυχόν επιπλέον εποπτικού υλικού. Θα πρέπει να
τηρείται από τους εκπαιδευτικούς ημερολόγιο χρήσης του εργαστηρίου όπου θα
καταγράφονται όλα τα συμβάντα που αφορούν τη λειτουργία του εργαστηρίου. Ετσι
θα είναι εύκολο να εξαχθούν συμπεράσματα για την αξιοπιστία του εργαστηρίου, να
αξιολογείται η παραγωγικότητά του και να διευκολυνθεί η συντήρησή του. Τέλος
πρέπει να αναρτηθούν οδηγίες για τη χρήση των μηχανημάτων και κανονισμοί για
την ασφάλεια των μαθητών και του εξοπλισμού.
Οδηγίες ηλεκτρολογικής
εγκατάστασης
· Εξωτερικό ηλεκτρολογικό κανάλι περιμετρικά στους τοίχους της
αίθουσας σε απόσταση 1 μ. Από το δάπεδο, από χαλυβοσωλήνα (οικονομική λύση).
· Σε κάθε θέση εργασίας θα τοποθετηθούν 3 πρίζες με ασφάλεια-ανά
1.20 μ. Ενώ στην πλευρά του πίνακα θα τοποθετηθούν μόνο 4 πρίζες στη θέση του
καθηγητή.
· Ιδιαίτερος ηλεκτρολογικός πίνακας του δικτύου με αυτόματη
ασφάλεια (ρελέ) μέσα στην αίθουσα για λόγους ασφαλείας αλλά και προστασίας του
δικτύου από το υπόλοιπο ηλεκτρικό δίκτυο.
· Δυνατότητα διόδου πολλών καλωδίων.
· Δυνατότητα επέκτασης.
· Αποφυγή χρήσης πολύπριζων.
Καθήκοντα υπεύθυνου
εργαστηρίου πληροφορικής
Σε απάντηση στο υπ` αριθμόν
6/6-2-99 έγγραφό σας, σας γνωρίζουμε ότι οι καθηγητές κλάδου ΠΕ 19-20 που είναι
υπεύθυνοι εργαστηρίου Πληροφορικής στα Γυμνάσια, σύμφωνα με τη Γ2/800/24-2-88
ασκούν κανονικά τα διδακτικά τους καθήκοντα. Όσον αφορά τις εφημερίες, αυτές
γίνονται κανονικά από καθηγητές όλων των ειδικοτήτων σύμφωνα με τις ανάγκες του
σχολείου και με πρόγραμμα που η διεύθυνση του σχολείου καταρτίζει.
Υπεύθυνοι εργαστηρίων
Πληροφορικής σε Γ/σια & Ενιαία Λύκεια
Με αφορμή ερωτήματα που
τέθηκαν στην υπηρεσία μας σχετικά με τον υπεύθυνο του εργαστηρίου Πληροφορικής
επισημαίνουμε τα εξής:
Υπεύθυνος στο εργαστήριο
Πληροφορικής ορίζεται ένας καθηγητής Πληροφορικής μόνο από το σχολείο (Γ/σιο ή
Ενιαίο Λύκειο) στο οποίο ανήκει το εργαστήριο.
Σχολεία που χρησιμοποιούν το εργαστήριο άλλου σχολείου δεν ορίζουν υπεύθυνο εργαστηρίου Πληροφορικής, είτε έχουν ίδιο ωράριο λειτουργίας με το σχολείο που παραχωρεί το εργαστήριό του, είτε όχι.
Σχολεία που χρησιμοποιούν το εργαστήριο άλλου σχολείου δεν ορίζουν υπεύθυνο εργαστηρίου Πληροφορικής, είτε έχουν ίδιο ωράριο λειτουργίας με το σχολείο που παραχωρεί το εργαστήριό του, είτε όχι.
Χρήση Εργαστηρίων
Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ
Ο εξοπλισμός μεγάλου
αριθμού Σχολικών Μονάδων με σύγχρονα εργαστήρια Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ,
αλλά και η επικείμενη εγκατάσταση και άλλων εργαστηρίων σε ευρεία κλίμακα,
καθιστούν απαραίτητη τη σύνταξη ενός πλαισίου για τη χρήση των εργαστηρίων
αυτών.
Βασικός στόχος των εργαστηρίων αυτών είναι η διδασκαλία των μαθημάτων της Πληροφορικής, της Χρήσης Η/Υ και εφαρμογών Η/Υ και των μαθημάτων των ειδικοτήτων των Τ.Ε.Ε. τα οποία απαιτούν τη χρήση Η/Υ από το πρόγραμμα σπουδών τους.
Τα εργαστήρια αυτά χρησιμοποιούνται από τα συστεγαζόμενα σχολεία. Σε περίπτωση κοινού ωραρίου, το ωράριο διδασκαλίας των μαθημάτων ρυθμίζεται με πρόγραμμα που καταρτίζουν οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων που εμπλέκονται.
Αφού καλυφθεί η διδασκαλία των μαθημάτων της που αναφέρονται παραπάνω για όλες τις τάξεις, τις κατευθύνσεις και τους τομείς ΤΕΕ, η χρήση τους κατανέμεται κατά σειρά προτεραιότητας ως εξής:
Βασικός στόχος των εργαστηρίων αυτών είναι η διδασκαλία των μαθημάτων της Πληροφορικής, της Χρήσης Η/Υ και εφαρμογών Η/Υ και των μαθημάτων των ειδικοτήτων των Τ.Ε.Ε. τα οποία απαιτούν τη χρήση Η/Υ από το πρόγραμμα σπουδών τους.
Τα εργαστήρια αυτά χρησιμοποιούνται από τα συστεγαζόμενα σχολεία. Σε περίπτωση κοινού ωραρίου, το ωράριο διδασκαλίας των μαθημάτων ρυθμίζεται με πρόγραμμα που καταρτίζουν οι Διευθυντές των Σχολικών Μονάδων που εμπλέκονται.
Αφού καλυφθεί η διδασκαλία των μαθημάτων της που αναφέρονται παραπάνω για όλες τις τάξεις, τις κατευθύνσεις και τους τομείς ΤΕΕ, η χρήση τους κατανέμεται κατά σειρά προτεραιότητας ως εξής:
Α. Εντός του ωραρίου
λειτουργίας του σχολείου
α) για τη διδασκαλία
γνωστικών αντικειμένων με χρήση πιστοποιημένου από το Παιδαγωγικό Ινστιτούτο
εκπαιδευτικού λογισμικού και για παιδαγωγική αξιοποίηση του διαδικτύου.
β) για την υποστήριξη συνθετικών εργασιών, στα πλαίσια θεσμοθετημένων σχολικών δραστηριοτήτων, όπως περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγής υγείας κλπ.
γ) για την ηλεκτρονική αλληλογραφία του σχολείου, εάν δεν υπάρχει κατάλληλη υποδομή στα γραφεία της Διεύθυνσης του Σχολείου.
β) για την υποστήριξη συνθετικών εργασιών, στα πλαίσια θεσμοθετημένων σχολικών δραστηριοτήτων, όπως περιβαλλοντική εκπαίδευση, αγωγής υγείας κλπ.
γ) για την ηλεκτρονική αλληλογραφία του σχολείου, εάν δεν υπάρχει κατάλληλη υποδομή στα γραφεία της Διεύθυνσης του Σχολείου.
Β. Εκτός του ωραρίου
λειτουργίας του σχολείου
α) για τα προγράμματα της
<<Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της
Πληροφορίας και των Επικοινωνιών (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση>>
β) για την ενδοσχολική επιμόρφωση καθηγητών στις ΤΠΕ-Ε.
γ) εκπαιδευτικές - επιμορφωτικές δραστηριότητες σε συνεργασία με άλλους δημόσιους φορείς (π.χ. Δημόσια ΙΕΚ).
β) για την ενδοσχολική επιμόρφωση καθηγητών στις ΤΠΕ-Ε.
γ) εκπαιδευτικές - επιμορφωτικές δραστηριότητες σε συνεργασία με άλλους δημόσιους φορείς (π.χ. Δημόσια ΙΕΚ).
Διευκρινιστικά στις
παραπάνω χρήσεις των εργαστηρίων Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ, επισημαίνουμε
τα ακόλουθα:
1. Οι εκπαιδευτικοί που δε
διδάσκουν το μάθημα της Πληροφορικής και θα χρησιμοποιήσόυν το εργαστήριο για
διδακτικούς σκοπούς, πρέπει
ή να έχουν παρακολουθήσει ενδοσχολική επιμόρφωση στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε)
ή γα έχουν πραγματοποιήσει πειραματικές διδασκαλίες με τη χρήση των ΤΠΕ
ή γα είναι πιστοποιημένοι επιμορφωτές.
ή γα εξασκούνται στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Σε μη πιστοποιημένους στις ΤΠΕ εκπαιδευτικούς παρέχεται μέχρι το τέλος του 2004 η δυνατότητα χρήσης του εργαστηρίου για την προετοιμασία (εφόσον αυτό. είναι εφικτό από τη διαθεσιμότητα του εργαστηρίου) και την πραγματοποίηση διδασκαλιών στο αντικείμενό τους, με τη συνδρομή του υπευθύνου του εργαστηρίου, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία του.
ή να έχουν παρακολουθήσει ενδοσχολική επιμόρφωση στις Τεχνολογίες Πληροφορίας και Επικοινωνίας στην Εκπαίδευση (ΤΠΕ-Ε)
ή γα έχουν πραγματοποιήσει πειραματικές διδασκαλίες με τη χρήση των ΤΠΕ
ή γα είναι πιστοποιημένοι επιμορφωτές.
ή γα εξασκούνται στα πλαίσια του προγράμματος Επιμόρφωσης Εκπαιδευτικών στην Αξιοποίηση των Τεχνολογιών της Πληροφορίας και της Επικοινωνίας (ΤΠΕ) στην Εκπαίδευση
Σε μη πιστοποιημένους στις ΤΠΕ εκπαιδευτικούς παρέχεται μέχρι το τέλος του 2004 η δυνατότητα χρήσης του εργαστηρίου για την προετοιμασία (εφόσον αυτό. είναι εφικτό από τη διαθεσιμότητα του εργαστηρίου) και την πραγματοποίηση διδασκαλιών στο αντικείμενό τους, με τη συνδρομή του υπευθύνου του εργαστηρίου, ώστε να εξασφαλίζεται η ασφαλής λειτουργία του.
2. Σε κάθε περίπτωση το
ωρολόγιο πρόγραμμα χρήσης των εργαστηρίων που αναφέρονται παραπάνω, θα
ρυθμίζεται από το Διευθυντή Ενιαίου Λυκείου, Γυμνασίου ή Δημοτικού σχολείου σε
συνεργασία με τον εκπαιδευτικό που θέλει να χρησιμοποιήσει το εργαστήριο και
τον υπεύθυνο εργαστηρίου. Στις περιπτώσεις των ΣΕΚ / ΣΕ / ΤΕΕ η ρύθμιση γίνεται
από το Δ/ντή του ΣΕΚ και τον Δ/ντή του ΤΕΕ ή από τον Δ/ντή του ΤΕΕ και τον
υπεύθυνο εργαστηρίου.
3. Για τον εκπαιδευτικό που
θα χρησιμοποιήσει το εργαστήριο για διδασκαλία μαθήματος εκτός της Πληροφορικής
ισχύουν οι διατάξεις που αφορούν και τους καθηγητές Πληροφορικής. Επιπλέον δεν
επιτρέπεται να κάνει καμία επέμβαση και τροποποίηση σε αρχεία, καταλόγους και
το περιβάλλον διεπαφής (interface). Γενικότερα δεν επιτρέπεται να κάνει
τροποποίηση ρυθμίσεων στους υπολογιστές του εργαστηρίου χωρίς την παρουσία ή
την έγκριση του υπευθύνου του εργαστηρίου. και είναι υποχρεωμένος να συνδράμει
τον υπεύθυνο του εργαστηρίου για την επίλυση προβλημάτων που θα δημιουργηθούν
από υπαιτιότητά του.
4. Σε κάθε περίπτωση τα
σχολεία και οι φορείς που χρησιμοποιούν από κοινού τα Εργαστήρια, έχουν
υποχρέωση να φροντίζουν για την εύρυθμη λειτουργία των Εργαστηρίων και το κάθε
σχολείο ή φορέας αναλαμβάνει την ευθύνη της επίλυσης των προβλημάτων που
δημιουργούνται από υπαιτιότητά του.
5. Τονίζεται ότι κάθε
διδάσκων που θα χρησιμοποιεί το εργαστήριο, πρέπει να διαμορφώσει διάταξη
(πλάνο), όπου θα φαίνεται η θέση του κάθε χρήστη μέσα στο εργαστήριο. Το πλάνο
θα τηρείται για το συγκεκριμένο τμήμα και το συγκεκριμένο μάθημα. Αντίγραφο
αυτού του πλάνου , για κάθε τμήμα και για τη συγκεκριμένη δραστηριότητα, θα
διαθέτει ο υπεύθυνος εργαστηρίου. Επισυνάπτεται αντίστοιχο υπόδειγμα (Υπόδειγμα
1).
6. Για τη διασφάλιση της
καλής λειτουργίας του εργαστηρίου και για την αποφυγή προστριβών μεταξύ των
εκπαιδευτικών που χρησιμοποιούν το εργαστήριο τηρείται βιβλίο συμβάντων, το
οποίο θα πρέπει να συμπληρώνεται, είτε διαπιστωθεί πρόβλημα είτε όχι, από κάθε
εκπαιδευτικό που χρησιμοποιεί το εργαστήριο. Στην περίπτωση που το εργαστήριο
το χρησιμοποιεί μόνο ένας εκπαιδευτικός, τότε η ενημέρωση αρκεί να γίνεται μόνο
σε περιπτώσεις προβλημάτων. Υπόδειγμα για το βιβλίο συμβάντων επισυνάπτεται
(Υπόδειγμα 2).
7. Η τήρηση του Βιβλίου
Συμβάντων είναι απαραίτητη. Υπεύθυνος γι` αυτό είναι ο Διευθυντής ή ο
Υποδιευθυντής του σχολείου στο οποίο υπάγεται το σχολικό εργαστήριο. Στα ΣΕΚ
την εποπτεία του Βιβλίου Συμβάντων έχει ο Δ/ντής τους και τηρείται από τον
υπεύθυνο εργαστηρίου.
8. Για τη χρησιμοποίηση του
εργαστηρίου με σκοπό τη διεξαγωγή επιμορφωτικών δραστηριοτήτων από το σχολείο ή
άλλους δημόσιους φορείς, εκτός των θεσμοθετημένων επιμορφώσεων του ΥΠΕΠΘ, απαιτείται
προηγουμένως έγκριση του Διευθυντή του Σχολείου ή του ΣΕΚ και του Προϊσταμένου
της Διεύθυνσης Β/θμιας Εκπ/σης ή του Γραφείου. Επίσης θα πρέπει:
Α. Ο φορέας διοργάνωσης των
σεμιναρίων να ενημερώσει άμεσα τον Δ/ντή του σχολείου ή του ΣΕΚ καθώς και τον
υπεύθυνο ΠΛΗΝΕΤ της Δ/νσης Δ.Ε. σχετικά με τη χρονική περίοδο, τη διάρκεια και
τους στόχους των σεμιναρίων, που πρόκειται να πραγματοποιηθούν.
Β. Να οριστεί ένας
υπεύθυνος για τη χρήση του εργαστηρίου Πληροφορικής από το Διευθυντή του
σχολείου ή του ΣΕΚ, (όχι απαραίτητα ο εκπαιδευτικός που είναι υπεύθυνος και
εντός του ωραρίου λειτουργίας του σχολείου ή του ΣΕΚ), για όλο το χρονικό
διάστημα διεξαγωγής των σεμιναρίων και να ενημερωθεί σχετικά ο υπεύθυνος ΠΛΗΝΕΤ
της Δ/νσης Δ.Ε. Ο υπεύθυνος αυτός πρέπει να φροντίζει, ώστε ο χώρος του
εργαστηρίου Πληροφορικής και εφαρμογών Η/Υ και ο εξοπλισμός να παραδίδονται σε
άριστη κατάσταση μετά από κάθε χρήση.
Τέλος σας υπενθυμίζουμε
ότι:
1. ο βιντεοπροβολέας σε
όποιες Σχολικές Μονάδες υπάρχει, αποτελεί μέρος του εξοπλισμού του Εργαστηρίου
Πληροφορικής και πρέπει να εγκαθίσταται άμεσα προς χρήση.
2. Όλα τα παραπάνω αφορούν
συνολικά και χωρίς καμία εξαίρεση τα εργαστήρια Πληροφορικής και Εφαρμογών Η/Υ.
Καταργείται λοιπόν, με την παρούσα, η εγκύκλιος Γ2/4989/3-12-2000, που αφορά τα Σχολεία που είχαν ενταχθεί στην πρόγραμμα ενέργεια 1.1.β και 1.4.γ (<<Οδύσσεια>>). Στο εξής όλα αυτά τα εργαστήρια θα χρησιμοποιούνται όπως και όλα τα υπόλοιπα εργαστήρια Πληροφορικής και εφαρμογών Η/Υ, σύμφωνα με την παρούσα Εγκύκλιο.
Καταργείται λοιπόν, με την παρούσα, η εγκύκλιος Γ2/4989/3-12-2000, που αφορά τα Σχολεία που είχαν ενταχθεί στην πρόγραμμα ενέργεια 1.1.β και 1.4.γ (<<Οδύσσεια>>). Στο εξής όλα αυτά τα εργαστήρια θα χρησιμοποιούνται όπως και όλα τα υπόλοιπα εργαστήρια Πληροφορικής και εφαρμογών Η/Υ, σύμφωνα με την παρούσα Εγκύκλιο.