Menu

Καλωσόρισμα

Θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους επισκέπτες του παρόντος ιστολογίου και ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο!
Αυτό το blog δημιουργήθηκε με κύριο στόχο την ενημέρωση σε θέματα που αφορούν την Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Θα βρείτε άρθρα για την Πληροφορική και την Τεχνολογία καθώς και επιλεγμένο υλικό δικό μου αλλά και άλλων συναδέλφων σχετικό με τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.
Σύμφωνα με τα παρόντα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ στην Πληροφορική, το παρόν υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί εκτός από το Γυμνάσιο στο Γενικό Λύκειο, στο ΕΠΑ.Λ αλλά και στο Δημοτικό με κάποιες τροποποιήσεις.
                                                   Καλή πλοήγηση!
21ΠαρασκευήΝοεμβρίου

Ενότητα 1: Γνωρίζω τον υπολογιστή

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF
Κεφάλαιο 1- Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής (1 Διδακτικές ώρες)

Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση του μαθητή με τις έννοιες, "Δεδομένα", "Πληροφορία" και πως από τη συλλογή δεδομένων μετά από κατάλληλη επεξεργασία παράγεται η πληροφορία και ιδικά με τη βοήθεια του Η/Υ.

     Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να περιγράφουν τις έννοιες "δεδομένα" και "πληροφορία"
  • Να δίνουν παραδείγματα δεδομένων και πληροφορίας
  • Να αναγνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ δεδομένων και πληροφορίας
  • Να περιγράφουν τον κύκλο επεξεργασίας δεδομένων
  • Να δίνουν παραδείγματα επεξεργασίας δεδομένων με τη χρήση υπολογιστή
  • Να εξηγούν τι μελετά η πληροφορική
  • Να κατανοούν ότι μπορούν να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για εργασίες που διαφορετικά θα απαιτούσαν μεγάλο χρόνο για να ολοκληρωθούν


Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:
Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κατανόηση της διαδικασίας επεξεργασίας δεδομένων για την παραγωγή πληροφοριών:
  1. Βοηθήστε τους φίλους σας να αγοράσουν ρούχα: http://www.onlinemathlearning.com/dress-up-addition.html
  2. Βοηθήστε τους φίλους σας στα ψώνια: http://www.onlinemathlearning.com/word-problem-game.html
  3. Σημαδέψτε τις μπάλες κατάλληλα: http://www.onlinemathlearning.com/addition-free-games.html
  4. Βοηθήστε τη μέλισσα να βρει το δρόμο προς το σωστό λουλούδι: http://www.onlinemathlearning.com/addition-math-game.html
  5. Δώστε τις κατάλληλες οδηγίες στη χελωνίτσα για να ζωγραφίσει ένα σχήμα της αρεσκείας σας: http://www.mathplayground.com/mathprogramming.html
  6. Βοηθήστε τους φίλους σας να βρουν την περίμετρο του χώρου που θέλουν να περιφράξουν: http://www.mathplayground.com/area_perimeter.html
  7. Λύστε πιο εύκολα τα προβλήματά σας χρησιμοποιώντας μοντέλα: http://www.mathplayground.com/thinkingblocks.html
Κεφάλαιο 2- Το Υλικό του Υπολογιστή (1.5 Διδακτικές ώρες)

Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1,5 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η εεξοικείωση του μαθητή με την ιδέα του διαχωρισμού συσκευών εισόδου – εξόδου, τον ρόλο των βασικών περιφερειακών συσκευών και την κατανόηση της αναγκαιότητας αποθήκευσης των δεδομένων.

Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να γνωρίσουν τα βασικά μέρη του υπολογιστή.
  • Να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες είσοδος και έξοδος δεδομένων
  • Να μάθουν τί είναι η μνήμη του υπολογιστή
  • Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της αποθήκευσης των δεδομένων.
  • Να γνωρίσουν τα διάφορα μέσα αποθήκευσης
  • Να γνωρίσουν τα διάφορα είδη υπολογιστών

Δείτε στο παρακάτω βίντεο πως λειτουργεί ο υπολογιστής:



Δείτε τα παρακάτω βίντεο για το υλικό του υπολογιστή:



Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο μαθητή:
Κεφάλαιο 3- Εργονομία (0.5 Διδακτικές ώρες)


Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 0,5 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της έννοιας της Εργονομίας και τι αυτή περιλαμβάνει.

      Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να μπορούν να διαμορφώσουν σωστά το περιβάλλον εργασίας τους (γραφείο), όταν κάθονται μπροστά σε ένα υπολογιστή
  • Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της λάθος θέσης εργασίας και της πολύωρης χρήσης του υπολογιστή
  • Να μπορούν να ρυθμίζουν κατάλληλα την οθόνη του υπολογιστή τους
  • Να κατανοήσουν τις έννοιες – χαρακτηριστικά της οθόνης.





Δραστηριότητες του εμπλουτισμένου βιβλίου:
Δραστηριότητα 1: Δείτε το παρακάτω βίντεο για την εργονομία του υπολογιστή. Τι λάθος κάνει ο πρωταγωνιστής;
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7-ybWlRyv70
Δραστηριότητα 2: Δείτε το παρακάτω βίντεο με οδηγίες για τη σωστή μας θέση όταν χρησιμοποιούμε φορητό υπολογιστή (laptop). http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZLwIP8cBaWA

Δραστηριότητα 3: Βοηθήστε το μικρό Γιαννάκη να καθίσει σωστά στον υπολογιστή. http://digitalschool-admin.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSB100/534/3528,14496/extras/Tools-Applications/Kef1_3_ergonomy/Kef1_3_ergonomy.html (στα ελληνικά)

Δραστηριότητα 4: Βοηθήστε τους πρωταγωνιστές να βρουν τη σωστή θέση. http://www.moveit.org.nz/index.html

Κεφάλαιο 4- Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής (1 Διδακτικές ώρες)

Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι να αναγνωρίζουν οι μαθητές ότι ο σημερινός υπολογιστής είναι προϊόν εξέλιξης.

      Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να αναλύουν την ανάγκη του ανθρώπου για τη δημιουργία μηχανών διαχείρισης της πληροφορίας
  • Να κατονομάζουν τους βασικότερους σταθμούς στην εξέλιξη της τεχνολογίας της πληροφορίας
  • να επιλέγουν τα σημαντικότερα στοιχεία από ένα πλήθος πληροφοριών, ώστε να δημιουργούν περίληψη με τα σημαντικότερα από αυτά



Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:

Τυχαίες αναρτήσεις...

  • Mozilla Thunderbird
    O Mozilla Thunderbird είναι μια εφαρμογή ελεύθερου…
  • Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών Δεδομένων
    Η Ευρωπαϊκή Ημέρα Προστασίας των Προσωπικών…
  • Προδιαγραφές εξοπλισμού και λειτουργίας εργαστηρίων Πληροφορικής
    Προδιαγραφές εξοπλισμού και λειτουργίας εργαστηρίων Πληροφορικής…
  • 8o Φεστιβάλ Μαθητικής Ψηφιακής Δημιουργίας
    Το Μαθητικό Φεστιβάλ Ψηφιακής Δημιουργίας είναι μια εκπαιδευτική…
  • 1ος Πανελλήνιος Διαγωνισμός δημιουργίας παιχνιδιού στο Scratch
    Ο  Σύμβουλος Πληροφορικής Δυτικής Κρήτης και το Πολυτεχνείο…
  • Πώς η τεχνολογία επηρεάζει το τι βλέπουν τα παιδιά online
     Οι μηχανές αναζήτησης μάς έχουν εξασφαλίσει εύκολη πρόσβαση σε…