Κεφάλαιο 1- Βασικές Έννοιες της Πληροφορικής (1 Διδακτικές ώρες)
Το
μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου
είναι η κατανόηση του μαθητή με τις έννοιες, "Δεδομένα", "Πληροφορία" και πως από τη συλλογή δεδομένων μετά από κατάλληλη επεξεργασία παράγεται η πληροφορία και ιδικά με τη βοήθεια του Η/Υ.
Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές
πρέπει να είναι σε θέση:
- Να περιγράφουν τις έννοιες "δεδομένα" και "πληροφορία"
- Να δίνουν παραδείγματα δεδομένων και πληροφορίας
- Να αναγνωρίζουν τη διαφορά μεταξύ δεδομένων και πληροφορίας
- Να περιγράφουν τον κύκλο επεξεργασίας δεδομένων
- Να δίνουν παραδείγματα επεξεργασίας δεδομένων με τη χρήση υπολογιστή
- Να εξηγούν τι μελετά η πληροφορική
- Να κατανοούν ότι μπορούν να χρησιμοποιούν τον υπολογιστή για εργασίες που διαφορετικά θα απαιτούσαν μεγάλο χρόνο για να ολοκληρωθούν
Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:
- Ανάλυση ποσού σε χαρτονομίσματα ευρώ
- Ο κύκλος Επεξεργασίας Δεδομένων
- Πως και πότε μια πληροφορία μπορεί να μην είναι αξιόπιστη
Εκπαιδευτικά παιχνίδια για την κατανόηση της διαδικασίας επεξεργασίας δεδομένων για την παραγωγή πληροφοριών:
Κεφάλαιο 2- Το Υλικό του Υπολογιστή (1.5 Διδακτικές ώρες)- Βοηθήστε τους φίλους σας να αγοράσουν ρούχα: http://www.onlinemathlearning.com/dress-up-addition.html
- Βοηθήστε τους φίλους σας στα ψώνια: http://www.onlinemathlearning.com/word-problem-game.html
- Σημαδέψτε τις μπάλες κατάλληλα: http://www.onlinemathlearning.com/addition-free-games.html
- Βοηθήστε τη μέλισσα να βρει το δρόμο προς το σωστό λουλούδι: http://www.onlinemathlearning.com/addition-math-game.html
- Δώστε τις κατάλληλες οδηγίες στη χελωνίτσα για να ζωγραφίσει ένα σχήμα της αρεσκείας σας: http://www.mathplayground.com/mathprogramming.html
- Βοηθήστε τους φίλους σας να βρουν την περίμετρο του χώρου που θέλουν να περιφράξουν: http://www.mathplayground.com/area_perimeter.html
- Λύστε πιο εύκολα τα προβλήματά σας χρησιμοποιώντας μοντέλα: http://www.mathplayground.com/thinkingblocks.html
Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1,5 διδακτική ώρα. Σκοπός του
συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η εεξοικείωση του μαθητή με την ιδέα του διαχωρισμού
συσκευών εισόδου – εξόδου, τον ρόλο των βασικών περιφερειακών συσκευών και την κατανόηση
της αναγκαιότητας αποθήκευσης των δεδομένων.
Μετά το τέλος
της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
- Να γνωρίσουν τα βασικά μέρη του υπολογιστή.
- Να έρθουν σε επαφή με τις έννοιες είσοδος και έξοδος δεδομένων
- Να μάθουν τί είναι η μνήμη του υπολογιστή
- Να κατανοήσουν την αναγκαιότητα της αποθήκευσης των δεδομένων.
- Να γνωρίσουν τα διάφορα μέσα αποθήκευσης
- Να γνωρίσουν τα διάφορα είδη υπολογιστών
Δείτε στο παρακάτω βίντεο πως λειτουργεί ο υπολογιστής:
Δείτε τα παρακάτω βίντεο για το υλικό του υπολογιστή:
Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο μαθητή:
Κεφάλαιο 3- Εργονομία (0.5 Διδακτικές ώρες)
Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 0,5 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της έννοιας της Εργονομίας και τι αυτή περιλαμβάνει.
Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
- Να μπορούν να διαμορφώσουν σωστά το περιβάλλον εργασίας τους (γραφείο), όταν κάθονται μπροστά σε ένα υπολογιστή
- Να κατανοήσουν τις επιπτώσεις της λάθος θέσης εργασίας και της πολύωρης χρήσης του υπολογιστή
- Να μπορούν να ρυθμίζουν κατάλληλα την οθόνη του υπολογιστή τους
- Να κατανοήσουν τις έννοιες – χαρακτηριστικά της οθόνης.
Δραστηριότητες του εμπλουτισμένου βιβλίου:
Δραστηριότητα 1:
Δείτε το παρακάτω βίντεο για την εργονομία του υπολογιστή. Τι λάθος κάνει ο πρωταγωνιστής;
http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=7-ybWlRyv70Δραστηριότητα 2: Δείτε το παρακάτω βίντεο με οδηγίες για τη σωστή μας θέση όταν χρησιμοποιούμε φορητό υπολογιστή (laptop). http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=ZLwIP8cBaWA
Δραστηριότητα 3: Βοηθήστε το μικρό Γιαννάκη να καθίσει σωστά στον υπολογιστή. http://digitalschool-admin.minedu.gov.gr/modules/ebook/show.php/DSB100/534/3528,14496/extras/Tools-Applications/Kef1_3_ergonomy/Kef1_3_ergonomy.html (στα ελληνικά)
Δραστηριότητα 4: Βοηθήστε τους πρωταγωνιστές να βρουν τη σωστή θέση. http://www.moveit.org.nz/index.htmlΚεφάλαιο 4- Η Ιστορία της Πληροφορίας και της Πληροφορικής (1 Διδακτικές ώρες)
Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι να αναγνωρίζουν οι μαθητές ότι ο σημερινός υπολογιστής είναι προϊόν εξέλιξης.
Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
- Να αναλύουν την ανάγκη του ανθρώπου για τη δημιουργία μηχανών διαχείρισης της πληροφορίας
- Να κατονομάζουν τους βασικότερους σταθμούς στην εξέλιξη της τεχνολογίας της πληροφορίας
- να επιλέγουν τα σημαντικότερα στοιχεία από ένα πλήθος πληροφοριών, ώστε να δημιουργούν περίληψη με τα σημαντικότερα από αυτά
Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:
- Ιστορική εξέλιξη των Υπολογιστών.
- Ηλεκτρονικοί Υπολογιστές: Από τις λυχνίες και τα τρανζίστορ στα ολοκληρωμένα κυκλώματα.
- Η "Ταχύτητα" του υπολογιστή.
- Σταθμοί στην ιστορία των υπολογιστών