Menu

Καλωσόρισμα

Θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους επισκέπτες του παρόντος ιστολογίου και ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο!
Αυτό το blog δημιουργήθηκε με κύριο στόχο την ενημέρωση σε θέματα που αφορούν την Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Θα βρείτε άρθρα για την Πληροφορική και την Τεχνολογία καθώς και επιλεγμένο υλικό δικό μου αλλά και άλλων συναδέλφων σχετικό με τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.
Σύμφωνα με τα παρόντα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ στην Πληροφορική, το παρόν υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί εκτός από το Γυμνάσιο στο Γενικό Λύκειο, στο ΕΠΑ.Λ αλλά και στο Δημοτικό με κάποιες τροποποιήσεις.
                                                   Καλή πλοήγηση!
21ΠαρασκευήΝοεμβρίου

Ενότητα 2: Το Λογισμικό του Υπολογιστή

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF
Κεφάλαιο 5- Γνωριμία με το Λογισμικό του Υπολογιστή (1 Διδακτικές ώρες)


Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της έννοιας του Λογισμικού και γιατί αυτό είναι απαραίτητο για την Λειτουργία ενός υπολογιστικού συστήματος.

    Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να γνωρίσουν τις 2 βασικές κατηγορίες του Λογισμικού (Λογισμικό Συστήματος και Λογισμικό Εφαρμογών)
  • Να περιγράφουν τον ρόλο και τη σημασία του Λειτουργικού Συστήματος
  • Να κατατάσσουν το Λογισμικό του Υπολογιστή σε Λογισμικό Συστήματος και Λογισμικό Εφαρμογών
  • Να περιγράφουν τις βασικές λειτουργίες του Λειτουργικού Συστήματος
  • Να κατανοήσουν το ρόλο των ειδικών εργαλείων του Λογισμικού Συστήματος όπως είναι το BIOS.






Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:

Κεφάλαιο 6- Το Γραφικό Περιβάλλον Επικοινωνίας (1 Διδακτικές ώρες)


Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της έννοιας του Γραφικού Περιβάλλοντος Επικοινωνίας. Το πόσο εύχρηστο είναι για την επικοινωνία του χρήστη με τον υπολογιστή εξαιτίας των γραφικών αναπαραστάσεων των διαφόρων στοιχείων του υπολογιστή.

     Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να χειρίζονται το ποντίκι και να εξηγούν τη χρήση των κουμπιών – πλήκτρων του,
  • Να μπορούν να διακρίνουν τα κύρια χαρακτηριστικά ενός Γραφικού Περιβάλλοντος Επικοινωνίας,
  • Να γνωρίζουν τι είναι η Επιφάνεια Εργασίας ενός Γραφικού Περιβάλλοντος Επικοινωνίας και από τι αποτελείται,
  • Να προσαρμόζουν την Επιφάνεια Εργασίας σύμφωνα με τις ανάγκες τους,
  • Να επιλέγουν και να ανοίγουν ένα πρόγραμμα,
  • Να διακρίνουν και να κατονομάζουν τα διάφορα μέρη ενός παραθύρου,
  • Να ρυθμίζουν το μέγεθος ενός παραθύρου,
  • Να ανοίγουν πολλά παράθυρα και να ενεργοποιούν αυτό που χρειάζονται,
  • Να ενεργοποιούν – απενεργοποιούν τον υπολογιστή τους.



Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:
Μια ιστορική εξέλιξη των Γραφικών Περιβαλλόντων Επικοινωνίας από το 1981 μέχρι και το 2009:



Κεφάλαιο 7- Προστασία Λογισμικού-Ιοί (1 Διδακτικές ώρες)


Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της αναγκαιότητας διασφάλισης των δεδομένων που φυλάσσονται στα διάφορα αποθηκευτικά μέσα του υπολογιστή.

    Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να εξηγούν την έννοια "Ιός"
  • Να απαριθμούν τις πιθανές αιτίες στις οποίες οφείλεται η μόλυνση του υπολογιστή με ιούς
  • Να αναφέρουν τους τρόπους προστασίας από έναν ιό
  • Να χρησιμοποιούν κάποιο αντιιικό πρόγραμμα
  • Να εξηγούν τον όρο "Αντίγραφο Ασφαλείας - Backup"
  • Να γνωρίζουν τους λόγους για τους οποίους είναι σωστό να κρατάμε αντίγραφα ασφαλείας 

Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:
Το Κακόβουλο Λογισμικό είναι μία ιστοεξερεύνηση της καθηγήτριας Πληροφορικής Ελισάβετ Μαυρουδή.

Κεφάλαιο 8- Πειρατεία Λογισμικού (1 Διδακτικές ώρες)

Το μάθημα αυτό υλοποιείται σε 1 διδακτική ώρα. Σκοπός του συγκεκριμένου κεφαλαίου είναι η κατανόηση της έννοιας της Πειρατείας Λογισμικού, η ευαισθητοποίηση των μαθητών σε θέματα πνευματικών δικαιωμάτων, πως παραβιάζονται αυτά με την πειρατεία λογισμικού και εναλλακτικές κατευθύνσεις που μπορούν να ακολουθήσουν ώστε να μην υποπέπτουν σε παραβιάσεις πνευματικών δικαιωμάτων άλλων προσώπων.

    Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να αντιληφθούν τι είναι πειρατεία λογισμικού
  • Να καταλάβουν τι είναι το πιστοποιητικό αυθεντικότητας
  • Να μάθουν τι είναι τα προγράμματα ανοιχτού κώδικα και τι είναι το δωρεάν λογισμικό
  • Να συνειδητοποιήσουν τις επιπτώσεις του παράνομου λογισμικού
  • Να μάθουν πως το συναντάμε στην καθημερινότητά μας
  • Να μάθουν τις κυρώσεις που επιβάλλονται από τη χρήση "κλεμμένου" λογισμικού και να αντιμετωπίσουν την πειρατεία λογισμικού

Δραστηριότητες από το εμπλουτισμένο βιβλίο Πληροφορικής:

Τυχαίες αναρτήσεις...

  • Επικοινωνώ με τον Υπολογιστή
    Κεφάλαιο 5- Αρχεία-Φάκελοι (2 Διδακτικές…
  • Αφαιρέστε το περιττό λογισμικό με το PC Decrapifier
    Πολλές φορές όταν αγοράζετε έναν καινούριο υπολογιστή…
  • Δημιούργησε τα δικά σου Animation με το Go!Animate
    Το GoAnimate είναι ένα εύχρηστο και ελκυστικό…
  • 9ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ
    To  9ο Πανελλήνιο Συνέδριο των Εκπαιδευτικών για τις ΤΠΕ,…
  • Σύννεφα λέξεων με το WordItOut
    Το WordItOut είναι ένα δωρεάν εργαλείο (δεν απαιτείται εγγραφή)…
  • Ανακοινώθηκαν τα αποτελέσματα πιστοποίησης Β' Επιπέδου
    Ανακοινώθηκαν χθες 20/10/2015 τα αποτελέσματα πιστοποίησης Β'…