Menu

Καλωσόρισμα

Θα ήθελα να καλωσορίσω όλους τους επισκέπτες του παρόντος ιστολογίου και ελπίζω να σας φανεί χρήσιμο!
Αυτό το blog δημιουργήθηκε με κύριο στόχο την ενημέρωση σε θέματα που αφορούν την Διδασκαλία της Πληροφορικής στην Εκπαίδευση. Θα βρείτε άρθρα για την Πληροφορική και την Τεχνολογία καθώς και επιλεγμένο υλικό δικό μου αλλά και άλλων συναδέλφων σχετικό με τη Διδασκαλία της Πληροφορικής στο Γυμνάσιο.
Σύμφωνα με τα παρόντα Α.Π.Σ. και Δ.Ε.Π.Π.Σ στην Πληροφορική, το παρόν υλικό μπορεί να αξιοποιηθεί εκτός από το Γυμνάσιο στο Γενικό Λύκειο, στο ΕΠΑ.Λ αλλά και στο Δημοτικό με κάποιες τροποποιήσεις.
                                                   Καλή πλοήγηση!

Κεφάλαιο 2: Ο Προγραμματισμός στην Πράξη

Print Friendly and PDF Print Print Friendly and PDF PDF
 (11 Διδακτικές ώρες)
Η ενότητα αυτή υλοποιείται σε 11 διδακτικές ώρες με γενικό στόχο τη μύηση των μαθητών  στα βασικά στοιχεία του προγραμματισμού μέσα από ένα σύγχρονο εκπαιδευτικό εργαλείο, το προγραμματιστικό περιβάλλον του Scratch. Μέσα από το συγκεκριμένο περιβάλλον δίνεται η δυνατότητα στους μαθητές να έρθουν σε επαφή με τον προγραμματισμό με έναν εύκολο και ευχάριστο τρόπο μιας και ο προγραμματισμός γίνεται με οπτικό τρόπο αποφεύγοντας τα συντακτικά λάθη και την αποθάρρυνση που τους συνοδεύει. Μέσα από το Scratch και με την βοήθεια κατάλληλων φύλλων εργασίας οι μαθητές της Γ' γυμνασίου μπορούν να, καλύψουν την σχολική ύλη και να δημιουργήσουν μια ευρεία γκάμα εργασιών από κινούμενα σχέδια και παρουσιάσεις μέχρι κουιζ και παιχνίδια.

    Μετά το τέλος της διδακτικής διαδικασίας οι μαθητές πρέπει να είναι σε θέση:
  • Να γνωρίσουν τη διαδικασία προγραμματισμού ενός αντικειμένου μέσα από ένα λογισμικό οπτικού προγραμματισμού
  • Να διαχειρίζονται μορφές και ενδυμασίες
  • Να γνωρίσουν τις βασικές εντολές που ρυθμίζουν τη συμπεριφορά ενός αντικειμένου που σχεδιάζουν ή επιλέγουν από έτοιμα( απλές εντολής κίνησης, αλλαγής εμφάνισης, εισαγωγής και επεξεργασίας ήχου)
  • Να μπορούν να χρησιμοποιούν βασικές εντολές δημιουργώντας ένα απλό σενάριο (μετακίνησης, εισαγωγή/αφαίρεση εντολής από σενάριο)
  • Να μπορούν να χρησιμοποιούν συνδυαστικά εντολές σε σενάρια
  • Να εκτελέσουν, παρατηρήσουν, ελέγξουν, διορθώσουν το έργο τους κάνοντας λογικούς συλλογισμούς.
  • Να συνεργαστούν με συμμαθητές τους για τη δημιουργία έργων στο περιβάλλον του Scratch.
  • Να σέβονται και να αναφέρουν τα πνευματικά δικαιώματα από έργα συμμαθητών τους ή από έτοιμα έργα που αναζητούν στο διαδίκτυο.

Εκπαιδευτικό Υλικό για Scratch







Το Scratch είναι μια νέα σχετικά γλώσσα προγραμματισμού σχεδιασμένη για την εκπαίδευση. Επιτρέπει στον χρήστη να δημιουργήσει εύκολα διαδραστικές ιστορίες, κινούμενα σχέδια, ηλεκτρονικά παιχνίδια, μουσική και ψηφιακή τέχνη. Η ζωντανή κοινότητα που έχει δημιουργηθεί γύρω από το περιβάλλον scratch στο διαδίκτυο δίνει την ευκαιρία να ανταλλάξει κανείς ιδέες και απόψεις με άλλους δημιουργούς και να εμπλακεί ενεργά σε μια κοινότητα πρακτικής και μάθησης.

.

Δείτε μια σύντομη παρουσίαση του Περιβάλλοντος Εργασίας του Scratch:



  • Κατεβάστε την έκδοση Scratch 1.4 από το Media Lab (M.I.T.).
  • Κατεβάστε την έκδοση Scratch 2.0 από το Media Lab (M.I.T.). Θα πρέπει πρώτα να εγκαταστείσετε το Adobe Air στον υπολογιστή σας.
  • Ή μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Scratch 2 on-line (απαιτεί σύνδεση με το διαδίκτυο).
  • Κατεβάστε την νέα έκδοση Scratch 3.0 από το Media Lab (M.I.T.).
  • Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε το Scratch 3 on-line (απαιτεί σύνδεση με το διαδίκτυο).
  • Εφαρμογή που μετατρέπει τα αρχεία  του Scratch, σε εκτελέσιμα αρχεία  .exe.



Εδώ μπορείτε να βρείτε προσαρμοσμένο το βιβλίο του Γυμνασίου (Προγραμματισμός), στο περιβάλλον προγραμματισμού Scratch. Μια δουλειά του συναδέλφου Στυλιανού-Μαρίνου Χαραλαμπίδη.



Παρουσίαση του Scratch 2.0:


Ένας σύντομος οδηγός χρήσης για το Scratch 2.0:

Παρουσίαση του Scratch 3.0:

Στην παρακάτω εικόνα παρουσιάζεται το περιβάλλον του Scratch στον φυλλομετρητή και περιέχονται διαδραστικά σημεία.

 Κάντε κλικ σε κάθε σημείο για να δείτε πώς λέγεται η κάθε περιοχή και τι κάνει.

Μάθε το Scratch 3.0 εύκολα και γρήγορα...

Μια σειρά από φύλλα εργασίας διδάσκοντας το Scratch από την αρχή της χρονιάς.
Μετά την ολοκλήρωση του 1ου κεφαλαίου γίνεται μια αναφορά στο περιβάλλον Microworlds Pro με τη βοήθεια του φύλλου εργασίας που ακολουθεί:

Και στη συνέχεια δίνονται τα παρακάτω φύλλα εργασίας που αφορούν την εκμάθηση τους Scratch σύμφωνα με την ύλη του βιβλίου μας:
Διαδραστικά βιντεομαθήματα και ασκήσεις από το Φωτόδεντρο:


  Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
Εκπαιδευτικό Υλικό για το MicroWorlds Pro
 









Το περιβάλλον του MicroWorlds Pro είναι μια από τις πιο αξιόλογες εφαρμογές που βασίζονται στη γλώσσα Logo. Είναι ένα πλούσιο πολυμεσικό περιβάλλον με ειδικά μελετημένο σχεδιασμό, που ευνοεί με πολλούς τρόπους την ανάπτυξη συνθετικών εργασιών στο πλαίσιο πολλών μαθημάτων (Μαθηματικά, Φυσική, κ.ά.).


  Κατεβάστε τo MicroWorlds Pro 1.1 από εδώ.
Φύλλα εργασίας:
  • Φύλλο εργασίας 1 (Δείξε-Ανακοίνωση-Τύπωσε-Ερώτηση-Απάντηση)
  • Φύλλο εργασίας 2 (Προγραμματισμός χελώνας-Εντολές κίνησης)
  • Φύλλο εργασίας 3 (Δομή Επανάληψης)
  • Φύλλο εργασίας 4 (Δομή Επανάληψης Δύσκολα)
  • Φύλλο εργασίας 5 (Διαδικασίες)
  • Φύλλο εργασίας 6 (Μεταβλητές_Εισαγωγή)
  • Φύλλο εργασίας 7 (Μεταβλητές_Κάνε)
  • Φύλλο εργασίας 8 (Μεταβλητές_Προχωρημένα)
  • Φύλλο εργασίας 9 (Δομή Επιλογής)
  • Φύλλο εργασίας 10 (Επαναληπτικό)
Χρήσιμοι Σύνδεσμοι
Links Youtube για το MICROWORLDS Pro
Πατήστε εδώ για να δείτε τις λύσεις των δραστηριοτήτων του βιβλίου.

Λυμένες Ασκήσεις
Για να δείτε μια σειρά από λυμένες ασκήσεις πατήστε εδώ (συμπιεσμένο αρχείοθα πρέπει να έχετε εγκατεστημένο το MicroWorlds Pro.

Άλυτες Ασκήσεις
Εδώ θα βρείτε μια σειρά από άλυτες ασκήσεις για εξάσκηση.

Τυχαίες αναρτήσεις...