(2 Διδακτικές ώρες)
Σε αυτήν την ενότητα οι μαθητές θα γνωρίσουν πώς ο
προγραμματισμός και οι υπολογιστές χρησιμοποιούνται στην επιστήμη για τη
μελέτη, ανάλυση και επίλυση σύνθετων προβλημάτων, τα οποία δεν μπορούν να
λυθούν εύκολα με το χέρι.
Με το τέλος της ενότητας, οι μαθητές θα πρέπει να μπορούν:
- Να κατανοούν τι είναι ο επιστημονικός προγραμματισμός, δηλαδή η χρήση του προγραμματισμού για την επίλυση επιστημονικών και τεχνολογικών προβλημάτων.
- Να αντιλαμβάνονται τη σημασία της υπολογιστικής επιστήμης στις σύγχρονες ανακαλύψεις (όπως η πρόβλεψη καιρού, η ιατρική έρευνα, η ανάλυση γονιδιώματος, η αστρονομία κ.ά.).
Να συνειδητοποιούν ότι οι υπολογιστές μπορούν να επεξεργάζονται τεράστιες ποσότητες δεδομένων (πολλές μεταβλητές) που ο άνθρωπος δεν θα μπορούσε να υπολογίσει μόνος του.
- Να γνωρίζουν παραδείγματα εφαρμογών του επιστημονικού προγραμματισμού, όπως η δημιουργία της πρώτης εικόνας μιας μαύρης τρύπας ή η χρήση αλγορίθμων Τεχνητής Νοημοσύνης.
- Να κατανοήσουν τη σχέση μεταξύ επιστήμης, μαθηματικών και προγραμματισμού, δηλαδή πώς οι τρεις αυτοί τομείς συνεργάζονται για να επιτύχουν ακριβή και αξιόπιστα αποτελέσματα.
- Να αναπτύξουν θετική στάση προς την Πληροφορική ως εργαλείο έρευνας, καινοτομίας και επιστημονικής σκέψης.
Παρουσίαση:
Φύλλα εργασίας:
First Image of a Black Hole! — παρουσιάζει τη διαδικασία και το πώς χρησιμοποιήθηκαν τηλεσκόπια και υπολογιστές για να συνθέσουν την εικόνα...
